احیای ۸۰ هزار هکتار از بیابان‌های کشور

معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور: با مشارکت بخش خصوصی بیش از ۸۰ هزار هکتار از بیابان‌های کشور احیا شد.

به گزارش یزدی نیوز، پرویز گرشاسبی گفت: با سرمایه گذاری بخش خصوصی در اجرای طرح‌های بیابان زدایی می‌توان تهدید بیابان زایی را به فرصت تبدیل و از این بیابان‌ها به صورت اکوتوریسم استفاده کرد.

وی افزود: در سه سال اخیر ظرفیت‌های اقتصادی بیابان و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بیابان زدایی را مورد توجه قرار دادیم تا از تهدید بیابان زایی، فرصت و اشتغال ایجاد کنیم.

معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار داشت: اجرای عملیات بیابان زدایی شامل همه بیابان‌ها نبوده و این عملیات برای بیابان‌های دارای طوفان شن و گرد و غبار که بر روی مناطق مسکونی، اراضی زراعی، خطوط ریلی و جاده‌ای، پادگان‌ها، فرودگاه‌ها و… تاثیرگذار باشد، انجام می‌شود.

گرشاسبی گفت: در این مورد، تفاهم نامه‌ای بین شرکت سنگ آهن مرکزی و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با موضوع مشارکت در اجرای طرح‌های بیابان زدایی استان امضا شد.

وی ادامه داد: در دهه اخیر حدود ۱/۵ میلیون هکتار بیابان جدید ایجاد شده که منشأ آن زمین شناسی و بیابان‌های فعلی نیست بلکه ضعف مدیریت منابع آب و کشاورزی بوده است. بیشتر گرد و غبار‌هایی که در نیمه اول سال اتفاق افتاده، منشأ خارجی دارد و کانون‌های داخلی ما انتشار زیادی ندارند و محلی هستند.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی همکاری تنگاتنگی با مجموعه‌های حوزه سلامت داشته و مجموعه HSE و محیط زیست این شرکت یکی از مجموعه‌های فعال در سال‌های گذشته بوده است.

مجتبی حمیدیان افزود: با حفظ فعالیت‌های موجود، مذاکرات مختلفی را با مجموعه مدیریت منابع طبیعی داشتیم که چگونه می‌توان در حوزه مدیریت بیابان زایی، توسعه بافت‌های گیاهی و همچنین در حوزه مصارف آب و مسائل دیگر اقداماتی انجام داد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..