یادبود مرحوم دکتر اسلامی ندوشن در اردکان برگزار شد

آئین یادبود مرحوم دکتر «محمد علی اسلامی ندوشن» همزمان با چهلمین روز درگذشت این استاد فقید ادبیات ایران در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات سالمندی اردکان برگزار شد.

«اصغر دادبه» استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی در این مراسم که به همت انجمن چارسوق کویر اردکان و با حضور فرهنگ دوستان و علاقمندان به مفاخر ایران زمین برگزار شد، به تبیین و تشریح اندیشه های ایران دوستانه دکتر اسلامی ندوشن در آثار و اخلاق وی پرداخت.

دادبه همچنین به یادکرد دوست و همکار قدیمی خود مرحوم دکتر سید محمود طباطبایی اردکانی پرداخت و خواستار شناخته شدن هرچه بیشتر این استاد فرهیخته شد.

«حسین مسرت» پژوهشگر و یزدشناس برجسته نیز در سخنانی به بیان نقش و جایگاه دکتر اسلامی ندوشن در ادبیات و فرهنگ معاصر ایران پرداخت.

«اسداله شکرانه» از چهره های فرهنگی پیشکسوت یزد نیز طی سخنانی کوتاه، به ضرورت پرداختن به آثار دکتر اسلامی و اهمیت آن برای نسل جوان اشاره کرد.

«پیام شمس الدینی» از محققان و پژوهشگران حوزه ادبیات فارسی نیز در این مراسم به تشریح ابعاد فنی و حرفه‌ای نوشته‌های دکتر اسلامی پرداخت.

«علی اکبر جعفری ندوشن» به عنوان یکی از افراد نزدیک به مرحوم دکتر اسلامی ندوشن هم به بیان خاطراتی از وی و نقشش در توسعه فرهنگی منطقه ندوشن پرداخت.

«رضا ملاحسینی اردکانی» مدیر عامل انجمن چارسوق کویر نیز در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم به مدعوین و حاضران، به بیان خاطراتی از حضور مرحوم دکتر اسلامی ندوشن در اردکان و برنامه های گذشته انجمن پرداخت.

در این مراسم، بخشهایی از کتاب روزها نوشته دکتر اسلامی ندوشن که به شخصیت مرحوم دکتر حسین محبوبی اردکانی می‌پرداخت، توسط ساجدی از اعضای گروه اردکانی‌های کتابخوان قرائت شد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاهی از آثار و تألیفات مرحوم دکتر اسلامی ندوشن برگزار شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..