اولین کنگره بین‌المللی شعر رضوی «در مسیر خراسان» در ابرکوه آغاز بکار کرد

آیین افتتاحیه اولین کنگره بین المللی شعر رضوی در مسیر خراسان با حضور شاعران ایرانی و خارجی در مرکز گردشگری «عمارت قجری» ابرکوه برگزار شد.

اولین کنگره بین المللی شعر رضوی «در مسیر خراسان» به میزبانی شهر باستانی و تاریخی ابرکوه و با حضور شاعرانی از کشورهای هند، تایلند و پاکستان و همچنین شاعرانی از سراسر کشور، با همکاری سنگ آهن مرکزی، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد، فرمانداری، شهرداری و شورای شهر ابرکوه در عمارت قجری این شهر برگزار شد.

«احسان عابدی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سنگ بنای اولین کنگره شعر رضوی «در مسیر خراسان» در شهر ابرکوه گذاشته شد و امید است در ادامه بتوانیم یک جریان فرهنگی هنری و ادبی را رقم بزنیم با حضور شاعران ملی و بین اللمللی که بتوانند معارف اهل بیت و معارف رضوی را در قالب شعر و ادبیات عرضه کنند و این جریان تداوم داشته باشد.

وی تصریح کرد: استقبال مردم ابرکوه بسیار خیره کننده و غیر قابل پیش بینی بود که نشان می دهد مردم این دیار علاوه بر شاخصه ولایتمداری و مومن بودن، علاقه وافری به حوزه شعر و شاعری دارند که ظرفیت و پتانسیل عظیمی در این حوزه در ابرکوه وجود دارد.

«عالیه محرابی» دبیر اجرایی این کنگره نیز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهر ابرکوه، اولین منزلگاه امام رضا(ع) در استان یزد طی سفر مدینه به خراسان بوده است، برای پایه گذاری این کنگره انتخاب شد که امید است در سال های آتی و در سایر استان ها تداوم داشته باشد.

وی هدف از برگزاری این کنگره را موضوع جاده ولایت و طریق الرضا(ع) ذکر و اضافه کرد: این مهم می‌تواند زمینه ساز یک رویداد عظیم فرهنگی در سراسر کشور باشد و در همین راستا یزد به عنوان استانی که بیشترین بعد مسافت را در این مسیر دارد، کنگره فوق را پایه گذاری کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..