وزیر کشور در محل حادثه قطار:

خطای انسانی عامل حادثه قطار مشهد – یزد/لزوم پرهیز از گمانه زنی‌ها

وزیر کشور، خطای انسانی را عامل اصلی حادثه قطار مشهد – یزد اعلام کرد.

به گزارش یزدی نیوز، احمد وحیدی،  در محل حادثه قطار مشهد – یزد در جمع خبرنگاران ضمن تشکر و قدردانی از نیروهای اورژانس، هلال احمر و مسئولان شهرستان طبس که کار میدانی را از زمان وقوع حادثه انجام دادند، اظهار داشت: هنوز عدد دقیقی از آمار فوت شدگان این حادثه در دست نیست زیرا پزشکی قانونی باید بررسی دقیق خود را به پایان برساند.

وی این حادثه را به مردم و خانواده هایی که عزیزان خود را از دست دادن تسلیت گفت و افزود: خانواده ها اطمینان داشته باشند که هر اقدامی لازم بوده، انجام شده است.

وحیدی بیان کرد: نیروهای امدادی و راه آهن در حال بازگشایی مسیر هستند و تیم راه آهن و وزارت راه اکنون در محل حادثه مستقر شده اند.

وزیر کشور عنوان کرد: در این منطقه به علت وضعیت آب و هوایی، اغلب فعالیت ها شب‌ها انجام می شود و طبق این روال، شرکت های پیمانکاری تا ساعت ۴:۳۰ بامداد مشغول انجام عملیات عمرانی بودند.

وحیدی با تشریح علت حادثه بیان کرد: بیل مکانیکی علت اصلی حادثه بوده که اول به لوکومتیو برخورد کرده و در مراحل بعدی به واگن ها اصابت کرده و شیشه های جلوی لوکوموتیو دچار مشکل می شود و این امر سبب ترمز لوکوموتیوران می شود و این حادثه رقم می خورد.

وی تصریح کرد: علت حادثه خطای انسانی از طرف راننده بیل مکانیکی بوده اما سایر ابعاد حادثه نیز باید بررسی شود.

وزیر کشور عنوان کرد: بی تردید پس از بررسی کمیسیون سوانح با عوامل مقصر برخورد خواهد شد و تا آن زمان رسانه ها و مسئولان امر باید از هرگونه گمانه زنی خودداری کنند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..