امام جمعه یزد:

چشم امید جامعه به سمت جوانان/پرهیز از الگوگیری از افراد بی هویت

امام جمعه یزد گفت: امروز چشم امید جامعه به سمت جوانان است تا با تهذیب نفس و تحصیل علم جامعه را در مسیر توسعه قرار دهند.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری، در مراسم جشن تکلیف مدرسه ملاصدرا که در کتابخانه وزیری یزد برگزار شد، با اشاره به اینکه خلقت انسان بی هدف نیست و همه موجودات عالم در حال انجام وظایف خود هستند و هیچکدام از وظایف خود تخطی نمی‌کنند، اظهار داشت: این وظایف به درستی انجام شده که دنیا استوار مانده و خداوند برای کوچک‌ترین موجودات هم مأموریت دارد.

وی با اشاره به تحقیقات انجام شده در دنیا بر روی جانوران و حشرات از ریزترین تا کهن‌ترین و بزرگترین بیان کرد: بررسی زندگی موجوداتی همچون مورچه و زنبورعسل، خلقت هدفمند جهان آفرینش را برای انسان به نمایش می‌گذارد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه خداوند متعال به فکر تمام موجودات و مخلوقات خود بوده است، افزود: در خلقت هر موجودی حکمتی داشته است.

ناصری عنوان کرد: حیات و ممات ما در دست خداوند متعال است و همه در برابر خداوند متعال فقیر و ناتوانیم بنابراین وظیفه ما در برابر این مخلوق متعال، عبادت و شکرگزاری است.

وی خطاب به دانش آموزان بیان کرد: دنیا دنیای حرکت به جلو است و باید به جایگاه بالای کمال برسیم بنابراین درس بخوانید و بدانید که تنها رفیق، خداست و همه چیز را باید از او بخواهید و اطمینان داشته باشید که هیچکس همچون او توانا نیست.

ناصری تاکید کرد: الگوی ما خداست و نیاز نیست برای الگوبرداری به دنبال انسان‌های بی هویت برویم بلکه با تلاش در مسیر تحصیل علم، سازندگی نفس و با استفاده از قدرت تفکر و تعقل، از برکات و نعمات خداوند متعال بهره مند شویم.

وی افزود: باید قدردان نعمت‌های خدا باشیم و وقت و عمر و جوانی خود را صرف اقدامات باطل نکنیم.

امام جمعه یزد به دانش آموزن توصیه کرد: دانش آموزان تلاش کنند و از خدا بخواهند که راه را به شما نشان دهند و با حضور قلب نماز بخوانید و راز و نیاز و عبادت را هرگز فراموش نکنید.

ناصری ادامه داد: چشم امید جامعه به شماست و امید دارند که در آینده با تحصیل علم و تهذیب نفس، کشور را در مسیر توسعه قرار دهید.

در مراسم جشن تکلیف دانش آموزان پسر مدرسه ملاصدرا، از دانش آموزان در رشته‌های مختلف فرهنگی، ادبی، هنری و ورزشی تجلیل شد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..