مدیر شعب بانک مسکن یزد خبر داد

افزایش سقف تسهیلات پس‌انداز مسکن جوانان

مدیر شعب بانک مسکن استان یزد اعلام کرد: سقف تسهیلات اعطایی برای حساب‌های پس انداز مسکن جوانان، افتتاحی سال ۱۴۰۱ افزایش یافت.

«محمد غفوریان» در خصوص حساب مذکور گفت: یکی از انواع تسهیلات خرید و ساخت مسکن در سبد تسهیلاتی بانک مسکن، پرداخت تسهیلات از محل سپرده‌گذاری در حساب پس‌انداز مسکن جوانان است که با شرایط ویژه‌ برای استفاده از تسهیلات ارزان قیمت مسکن طراحی شده است.

وی افزود: متقاضیان افتتاح این حساب می‌توانند با پس‌اندازهای اندک خود به دلخواه یکی از سه روش موجود یعنی؛ «واریز مبلغ به صورت ماهانه»، « واریز مبلغ به صورت سالانه» و «واریز مبلغ به صورت یکجا برای کل دوره» را انتخاب و مبلغ پس انداز خود را به آن واریز کنند و در نهایت از تسهیلات خرید یا ساخت مسکن با بهره کم و مدت بازپرداخت طولانی بهره‌مند شوند.

مدیر شعب استان گفت: یکی از نکات مهم در خصوص این حساب آن است که برداشت از حساب پس‌انداز مسکن جوانان، در هر مقطعی بلامانع است.

وی در ادامه اظهار کرد: حداقل مبلغ واریزی ماهیانه برای افتتاح کنندگان حساب پس انداز مسکن جوانان در سال ۱۴۰۱ چهارمیلیون ریال می باشد که این رقم در سال‌های بعدی تا پایان دوره ۱۵ ساله، هر پنج سال یکبار به تدریج افزایش می‌یابد.

غفوریان با اشاره به این که سقف تسهیلات قابل پرداخت از محل حساب جوانان هر ساله توسط بانک مسکن به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد و پس از تأیید به شبکه ابلاغ می شود، تاکید کرد: در سال جاری به دلیل جهش قیمتیِ اخیرِ مسکن، این سقف نسبت به سال قبل به میزان قابل توجهی و بیش از دو برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این امر حاکی از این موضوع است که بانک در مواجهه با تغییرات محیطی در حد توان، واکنش مناسبی بروز داده و متناسب با نیاز بازار، سقف تسهیلات خود را افزایش داده است.

وی از دیگر تغییرات اعمال شده در حساب پس انداز مسکن جوانان را تغییر در تقسیم بندی شهرها و به تبع آن تغییر سقف تسهیلات قابل پرداخت عنوان کرد و افزود: تقسیم بندی شهرها در سالهای گذشته و سقف های تسهیلاتی به صورت تهران، کلانشهرها و سایر شهرها بود که در تقسیم بندی جدید، به شهر تهران، مراکز استانها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر شهرها تقسیم بندی شده است که موجب شده شهر یزد از سطح سوم سقف تسهیلاتی در گذشته به سطح دوم ارتقاء یابد.

مدیر شعب مسکن یزد در ادامه سقف تسهیلات متعلقه به حسابهای افتتاحی در سال جاری را بعد از گذشت ۱۵ سال برای شهر تهران ۲۰ میلیارد ریال، مراکز استانها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۷ میلیارد ریال و برای سایر شهرها را ۱۴ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: همچنین سقف تسهیلات متعلق به حساب‌های مذکور بعد از گذشت پنج سال را به ترتیب ۸ میلیارد ریال، ۷ میلیارد ریال و ۶ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی افزود: زوجین متقاضی استفاده از تسهیلات، می توانند با افتتاح دو حساب پس انداز مسکن جوانان از دو فقره تسهیلات در قالب زوجین به مبلغ دو برابر سقف های تسهیلاتی مذکور برای خرید یا ساخت و تکمیل یک واحد مسکونی استفاده کنند.

مدیرشعب استان یزد با بیان اینکه تسهیلات متعلقه به این حساب برای دوره بازپرداخت حداکثر پنج ساله با نرخ سود شش درصد و برای دوره تقسیط بیشتر از پنج سال (تا حداکثر ۲۰ سال) با نرخ سود ۹ درصد پرداخت می‌شود، افزود: این امر نشان‌دهنده منحصر به فرد بودن این محصول اعتباری و دارا بودن دو خصیصه «نرخ سود کم» و «دوره بازپرداخت طولانی» است.

غفوریان در پایان با بیان این که شرایط ساختمان جهت خرید با استفاده از تسهیلات حساب پس انداز مسکن جوانان نیز عدم گذشت ۲۵ سال از تاریخ صدور پروانه ساختمانی آن است، تاکید کرد: علاوه بر دو خصیصه مذکور، باید این ویژگی را هم در نظر گرفت که مقادیر پس‌اندازی افراد در حساب، چندان عدد قابل توجهی نبوده و برای مثال جمع کل واریزی‌های مشتری برای بهره‌مندی از تسهیلات یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی در یزد، کمی بیش از یکصد میلیون تومان طی ۱۵ سال خواهد بود به عبارتی تنها ۵.۸ درصد مقدار تسهیلات که آن هم به صورت تدریجی و مقادیر کم ماهیانه در حساب تودیع می‌شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..