رونمایی از ۱۸ کتاب با موضوع جهاد و شهادت در یزد

در مراسمی از ۱۸ عنوان کتاب چاپ شده و ۲۰ عنوان کتاب صوتی با موضوعات جهاد و شهادت رونمایی شد.

به گزارش یزدی نیوز استاندار یزد در جلسه ستاد بزرگداشت آزادسازی خرمشهر و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: زمانی که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»، این جمله سوای اینکه از زبان رهبر انقلاب و ولی امر مسلمین است، از زبان یک مجتهدِ مسلم و عالم ربانی بوده و دقیق و حساب شده است

مهران فاطمی با بیان اینکه هر فرمان باید شفاف، صریح، قاطع و قابل اجرا باشد، افزود: سخن رهبر معظم انقلاب در این حوزه، به منزله یک فرمان است و اگر به دنبال کسب مقام شهادت و فیوضات و نورانیت آن در ابدیت هستیم کاری ارزشمند‌تر از گرامیداشت یاد شهدا نیست.

وی بر احصای آثار آماده چاپ در حوزه شهدا نظیر زندگینامه و خاطرات آنان و همچنین پیگیری جدی تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس در ادارات استان تاکید کرد.

استاندار با اشاره به اهمیت ترویج و تبلیغ کتاب‌های تالیف شده در حوزه جهاد و شهادت خاطرنشان کرد: در این راستا باید طرح‌های ویژه‌ای برای افزایش خوانش کتاب‌های این حوزه توسط اقشار مختلف جامعه و به ویژه جامعه آموزش و پرورش، جوانان و کارمندان تهیه و ارائه شود.

فاطمی خطاب به فرمانداران گفت: ساخت المان شهدای گمنام، تکریم و تجلیل خانواده شهدا و ایثارگران و برگزاری یادواره شهدا در شهرستان‌ها به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

در پایان این نشست از ۱۸ عنوان کتاب چاپ شده و ۲۰ عنوان کتاب صوتی با موضوعات جهاد و شهادت رونمایی شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..