دوندگان ابرکوه پشت مانع بلند فقدان زیرساخت‌ها

رئیس هیئت دو و میدانی ابرکوه با اشاره تحول چند سال اخیر این رشته ورزشی در شهرستان،‌ فقدان زیرساخت‌ها را مهمترین مانع دوندگان ابرکوهی برای رسیدن به عناوین کشوری ذکر کرد.

«محمدرضا فلاح زاده ضمن گلایه از کمبود امکانات و زیرساخت‌های مناسب برای ورزش دو و میدانی در ابرکوه، اظهار کرد: یکی از نیازهای ورزش حرفه‌ای، علاوه بر داشتن حامی مالی، وجود زیرساخت‌های استاندارد است که وجود آن می‌تواند به بروز و ظهور استعدادهای ورزشی کمک کند لذا فقدان این زیرساخت‌ها موجب دور ماندن ورزشکار از محیط حرفه‌ای و در نتیجه جا ماندن از رقابت‌های ملی و بین‌المللی می‌شود.

وی با بیان این که داشتن ورزشکاران حرفه‌ای نیازمند سخت‌افزارهای استاندارد است، افزود: اگر ابرکوه زیرساخت‌های مناسب از جمله پیست یا سالن تخصصی دو و میدانی، مربی حرفه‌ای و سالن بدن‌سازی داشت قطعاً شاهد حضور دوندگان مستعد ابرکوهی در عرصه‌های کشوری بودیم، هر چند تاکنون دو و میدانی‌کاران ابرکوهی دست‌خالی از مسابقات استانی بازنگشته و دارای ۱۷ عنوان مهم طی سه سال گذشته هستند.

فلاح زاده ادامه داد: هیئت دو و میدانی ابرکوه پس از انفعال طولانی قریب به ۴۰ سال، در سال‌های اخیر دچار تحولاتی عظیم شده و تعداد دوندگان این رشته از حدود ۱۵ نفر به ۲۰۰ نفر رسیده و در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان ساماندهی شده‌اند.

رئیس هیئت دو و میدانی ابرکوه تاکید کرد: با توجه به این که این رشته پر از استعداد است و تاکنون چندین اعزامی به مسابقات کشوری هم داشته‌ایم، مسئولین باید نیم‌نگاهی به این ورزش پایه و مادر داشته باشند تا بتوانیم آن را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

فلاح زاده عنوان کرد: دوندگان ابرکوه در مسابقات استانی رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان در مواد ۱۰۰، ۲۰۰، ۸۰۰، ۱۵۰۰، ۳ هزار، ۶ هزار و ۸ هزار متر صاحب ۹ عنوان قهرمانی، در رده سنی جوانان و مواد ۸۰۰، ۱۵۰۰، ۳ هزار، ۶ هزار و ۸ هزار متر صاحب پنج مقام نایب‌قهرمانی و در رده سنی نوجوانان و جوانان در مواد ۳ هزار، ۶ هزار و ۸ هزار متر سه مقام سومی را به نام ابرکوه ثبت کردند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..