پرفسور واعظ‌پور در اولین همایش «ریاضی از نگاهی دیگر» در ابرکوه:

ایران مهندس بیکار ندارد، مدرک مهندسی بیکار دارد

پروفسور «سید منصور واعظ‌پور» با بیان این که ایران مهندس بیکار ندارد، مدرک مهندسی بیکار دارد، گفت: مهندسان بیکار در ایران فقط مدرک مهندسی گرفته و سواد و علم کافی ندارند چرا که به جرات می‌توان گفت اگر فردی علم واقعی داشته باشد، هرگز بیکار نمی‌ماند.

استاد برجسته دانشگاه امیرکبیر در اولین همایش «ریاضی از نگاهی دیگر» که با همکاری کمیته ترویج علم بنیاد خرد و گروه ریاضی متوسطه شهرستان ابرکوه برگزار شد، اضافه کرد: یکی از ضعف‌های نظام آموزشی این است که درهای دانشگاه‌ها به روی افراد باز شده و آنان به‌راحتی با مدرک فارغ‌التحصیل می‌شوند، درحالی‌ که بعضاً سواد و علم کافی را کسب نکرده‌اند.

پروفسور واعظ پور تصریح کرد: همین موضوع موجب بیکاری فارغ‌التحصیلان و همچنین ناامیدی و دلسردی افراد برای ادامه تحصیل می‌شود اما به‌جرات می‌توان گفت در این مملکت حتی یک مهندس بیکار هم وجود ندارد و این افراد بیکار فقط مدرک مهندسی دارند.

واعظ پور ضمن تأکید بر اهمیت و ضرورت تقویت درس ریاضی، اذعان کرد: اگر درس ریاضی ضعیف گرفته شود، در آینده فاجعه‌ای بزرگ به وجود می‌آید چرا که تمام پیشرفت‌های دنیا بر محور ریاضیات و مهندسی است به‌طوری‌ که حتی علم پزشکی نیز نیازمند ریاضی است.

وی خاطرنشان کرد: در زندگی ذهن سازی بسیار مهم است و اصل ریاضی نیز ذهن سازی است چون منطقی فکر کردن، قدرت تجزیه‌ و تحلیل و قدرت حل مسئله را به انسان‌ها می‌دهد. و با توجه به اینکه یک کشور موفق را مهندسان، مدیران و اقتصاددانان می‌سازند لذا باید افراد نخبه به سمت رشته ریاضی هدایت شوند تا بتوانند بهترین آینده را برای یک کشور رقم بزنند.

رئیس سابق انجمن ریاضی ایران ابراز کرد: اگر بچه‌ها از ریاضی می‌ترسند به این دلیل است که آن را به‌ خوبی درک نکرده و نفهمیده‌اند که این امر نیز ناشی از ضعف در تدریس است و آنچه ما از ریاضی می‌بینیم با آن کاربردی که ریاضی در زندگی ما دارد، متفاوت است.

واعظ پور در اهمیت درس ریاضی ادامه داد: نظریه بازی‌ها در ریاضی آن‌چنان اهمیت دارد که بالاترین مشاوران رئیس‌جمهور آمریکا کسانی هستند که در نظریه بازی‌ها تخصص دارند و با این نظریه تجزیه‌ و تحلیل می‌کنند که اگر ما به عراق و افغانستان حمله کنیم، چه می‌شود؟ یا این که فرستادن تلسکوپ به فضا از طریق فن اوریگامی ریاضی امکان‌پذیر است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..