پلیس اختلال رفتار در کلانتری‌ها ایجاد شود

معاون امور اجتماعی بهزیستی گفت: به منظور مداخله مؤثر در ساماندهی بیماران دارای اختلال روان حاد، ایجاد پلیس اختلال رفتار در کلانتری‌ها و پلیس ۱۱۰ ضروری است.

به گزارش یزدی نیوز، عباس متولی پور در بازدید قضات دادگستری استان یزد از اورژانس اجتماعی بهزیستی گفت: با توجه به ابلاغ قوه قضائیه مبنی بر ورود ضابطین قضایی و کلانتری‌ها برای ساماندهی و انتقال افراد دارای اختلالات روانی حاد به بیمارستان روانپزشکی جهت درمان، پیشنهاد دادیم ترکیبی از پلیس – روانشناس در پلیس ۱۱۰ و کلانتری‌ها برای مداخله مؤثر ایجاد شود.

وی یکی از چالش‌های بهزیستی را ارجاع اولیه بیماران اعصاب روان به این سازمان عنوان کرد و افزود: بر اساس ابلاغ قوه قضائیه در سال ۹۸ ساماندهی و ارجاع بیماران اعصاب روان حاد به بیمارستان اعصاب روان برعهده ضابطین قضایی است و بیمارستان پس درمان نهایی در صورتی که فرد، خانواده‌ای برای پذیرش نداشت باید او را به بهزیستی جهت نگهداری ارجاع دهد.

سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان یزد بسته بودن برخی از دستورات قضایی برای پذیرش و ترخیص را یادآورد شد و از قضّات خواست برای ارائه خدمات تخصصی به ارجاع شوندگان دستورات را به صورت باز تحت عنوان پذیرش در مراکز بهزیستی اعلام کنند.

وی ادامه داد: این امر باعث می‌شود بهزیستی با توجه به شرایط و نوع خدمتی که فرد نیاز دارد اقدام به پذیرش آن‌ها در مراکز تحت نظارت کند.

متولی پور با اشاره به موارد کودک آزاری‌های اعلام شده برای ارشاد قضایی اظهار داشت: برخی از خانواده‌ها برای اینکه زیر بار مسئولیت فرزند نروند تلاش برای واگذاری آن‌ها به بهزیستی دارند، بنابراین ضروری است قضّات در موارد اعلامی از سوی بهزیستی برای ارشاد قضایی، سختگیرانه‌تر عمل کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..