خانه‌سازی جهادگران بسیجی برای محرومان شهرستان خاتم

گروهی از جهادگران بسیجی اعزامی از شهرستان مهریز در قالب رزمایش جهادگران فاطمی با حضور در شهرستان خاتم به کمک کمیته امداد این شهرستان برای ساخت خانه برای محرومان آمدند.

شهرستان خاتم یکی از شهرستانهای محروم در استان یزد است لذا در همین راستا فرماندهان سپاه الغدیر و مسئولان بسیج سازندگی استان امسال در قالب رزمایش ۱۰ روزه جهادگران فاطمی، ضمن برنامه ریزی برای خدمت رسانی به تمام مناطق استان، به طور ویژه به این شهرستان توجه داشته‌اند.

۲۰۰ جهادگران بسیجی به دنبال استقرار قرارگاه پیشرفت و آبادانی این رزمایش در شهرستان خاتم، در حوزه‌های مختلف به خدمت رسانی به مردم محروم منطقه پرداخته‌اند که یکی از بخشها کمک به ساخت مسکن و سرپناه برای محرومان شهرستان است.

هرچند تأمین سرپناه مطمئن و فراهم کردن محلی امن برای آسایش و گذران زندگی محرومان و مددجویان یکی از اولویت‌های در دستور کار نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد است ولی این مهم بدون حمایت و مشارکت خیران، فعالان عرصه صنعت ساختمان و مؤسسات دولتی و غیردولتی مرتبط با امر مسکن و همچنین نقش‌آفرینی ویژه خانوارهای تحت حمایت امکان‌پذیر نیست، با این حال این روزها جهادگران بسیجی رزمایش فاطمی استان نیز پای کار آمده و تلاش دارند هر چه زودتر محرومان منطقه را صاحب خانه کنند.

«سیدرضا هاشمی‌پور» مسئول کمیته امداد شهرستان خاتم در حاشیه فعالیت یکی از این گروه جهادی مشتمل بر حدود ۱۲ جوان و نوجوان که از مهریز به این منطقه آمده و در ساخت یک طرح ۱۴ واحدی کم می‌کنند، به ایسنا می‌گوید: به همت بنیاد علوی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد شهرستان خاتم ساخت ۳۹ واحد مسکونی جهت محرومان در شهرستان در دستور کار قرار گرفته که خوشبختانه به همت گروه‌های جهادی و در قالب این رزمایش ساخت ۲۵ واحد از آنها در حال انجام است.

وی ضمن قدردانی از حضور این جهادگران بسیجی در شهرستان، ابراز امیدواری می‌کند با تداوم این همکاری‌ها علاوه بر کاهش هزینه‌های ساخت این واحدها، شاهد کاهش مدت زمان تکمیل این واحدها نیز باشیم و بتوان هر چه سریعتر آنها را تحویل نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان قرار داد.

به گفته هاشمی‌پور، واحدهای احداثی کمیته امداد شهرستان در اختیار مددجویان از کارافتاده، فوتی سرپرست و سرپرستان خانوار مطلقه قرار خواهد گرفت.

البته «محمد حسین اقبالی» مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان یزد نیز با اشاره به رویکرد کمیته امداد در ارائه خدمات مسکن به نیازمندان، می‌گوید: کمیته امداد استان یزد امسال دو هزار مورد خدمات مسکن از جمله ساخت، تعمیر و بهسازی مسکن به مددجویان در استان ارایه خواهد کرد.

وی با بیان این که این نهاد در سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان در بخش مسکن مددجویان شامل ۱۵۷۲ مورد خدمات عمرانی هزینه کرده است، اضافه کرد: هزینه‌های انجام‌شده در بخش مسکن مددجویی از محل اعتبارات دولتی، صدقات، کمک‌های مبتنی بر نیاز، زکات، آورده مددجو، کمک خیران و وام قرض‌الحسنه بوده است.

مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان خاطرنشان کرد: این نهاد انجام خدمات عمرانی مختلفی ازجمله ساخت مسکن برای مددجویان فاقد مسکن، تعمیر، تکمیل، بازسازی منازل، ساخت فضاهای جانبی، سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه و حصارکشی منازل مددجویان تحت حمایت را در دستور کار دارد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..