برگزاری مانور اطفای حریق در جنگل باغ شادی خاتم

مدیر کل محیط زیست استان یزد: مانور اطفای حریق جنگل باغ شادی با هدف آمادگی نیرو‌ها برای مقابله با بحران‌های زیست محیطی برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز نیره پورملایی در مانور اطفای حریق جنگل باغ شادی شهرستان خاتم گفت: یکی از اهداف حفاظت از محیط زیست نظارت بر مناطقی است که هم به صورت طبیعی وهم به صورت انسانی مستعد آتش سوزی هستند.

پورملایی افزود: منطقه حفاظت شده جنگل باغ شادی به علت پوشش جنگلی و مرتعی بسیار خوب خود، پذیرای خیل عظیمی از گردشگران است و هرگونه سهل انگاری از جانب گردشگران می‌تواند منجر به آتش سوزی در این منطقه شود.

 

وی گفت: این مانور باهدف آمادگی نیرو‌ها و سنجش امکانات و تجهیزات برگزار شد تا در موقع بحران درکمترین زمان ممکن اطفای حریق انجام شود.

شهر هرات، مرکز شهرستان خاتم (مهم‌ترین قطب کشاورزی استان یزد) و جنوبی‌ترین نقطه استان یزد می‌باشد و بخش عمده و جنگلی آن، در جنوب دهستان چاهک و بین دو استان فارس و یزد قرار گرفته است. این منطقه بزرگ و طبیعی، مساحتی بالغ‌بر ۳۴ هزار هکتار دارد که پوشیده از درختان و درختچه‌های جنگلی می‌باشد و از شرق به غرب شامل جنگل‌های «چاه منج، بختیاری، قناتو، باغ معدن و باغ شادی» می‌شود.

جنگل شادی یزد، ۹ هزار هکتار از اراضی منطقه را به خود اختصاص داده و در فاصله ۲۵ کیلومتری مرکز دهستان چاهک قرار گرفته است. این جنگل، بزرگ‌ترین جنگل طبیعی استان کویری یزد و تنها منطقه جنگلی این استان می‌باشد و از نوع جنگل‌های زاگرسی با ۲۰ هزار هکتار مشجر و ۱۴ هزار هکتار مراتع غیرقابل مشجر است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..