عضو شورای شهر یزد مدعی شد؛

خسارات واقعی سیل یزد را از نگاه مسئولان ارشد دولت پنهان کردند

no-thumbs

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به کمبود تجهیزات شهرداری برای پیشگیری و مقابله با بحران، گفت: چرا وقتی مسئولان ارشد دولت برای بررسی خسارت به یزد مراجعه می‌کنند، آن‌ها را به نقاطی می‌بریم که مشکل کمی داشته باشد؛‌ چرا آنها را به نقاطی نمی‌بریم که تمام زندگی مردم نابود شده است؛ مسئولان باید خسارت‌های...

«فاطمه زارع» که در نشست کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد سخن می‌گفت، اظهار کرد: یکی از مشکلات بسیار جدی که در ارتباط با بحران‌ها در سطح شهر یزد وجود دارد، بحث نظارت است.

وی با بیان اینکه هنگام وقوع سیل و پس از آن در برخی از محلات مشارکت مردم بسیار خوب بود و کمک خاصی به نیروهای شهرداری می‌کردند، گفت: از مهمترین مسائل در ارتباط با مدیریت بحران، اهمیت توجه به عملیات روانی است.

وی یادآور شد: خیلی از نیروهای شهرداری در طول حتی ۴۸ ساعتی که فعالیت می‌کردند، یک لحظه هم نخوابیدند و به صورت تمام وقت درحال خدمت به مردم بودند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: در مدیریت بحران بحث زمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و متاسفانه در سیل اخیر مشکل زیادی در حوزه زمان انجام کارها به وجود می‌آمد.

زارع گفت: آموزش شهروندی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید نسبت به آموزش شهروندان برای اقداماتی که در زمان بحران باید انجام دهند تلاش کنیم؛‌ همچنین صدا و سیما باید در چنین مواقعی به صورت گسترده فعالیت کند و نکات مورد نیازی که مردم باید بدانند را به آنها اطلاع دهند.

وی خاطرنشان کرد: بحث آسیب‌شناسی و ریشه‌یابی این چنین حوادثی باید با جدیت دنبال شود و به هیچ عنوان نباید نسبت به آن غفلت کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر یزد در بخشی از سخنانش با تاکید بر این که متاسفانه تجهیزات شهرداری یزد در مقابله با بحران کم است، گفت: لازم است تجهیزات لازم در این زمینه تامین شود و برای این منظور هم پیگیری از مسئولان کشوری باید افزایش یابد.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، زارع با بیان این که اولویت اول شهرداری برای مقابله با بحران‌ها باید خرید تجهیزات باشد تا بتوانیم بهترین مدیریت را داشته باشیم، گفت: شهرداری نیازمند تجهیزات به روز برای مقابله با بحران‌های احتمالی در آینده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..