معاون پیشگیری بهزیستی یزد:

بهزیستی آماده همکاری با مدارس جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان یزد اعلام کرد: حدود ۹۰ مرکز مشاوره غیردولتی تحت نظارت بهزیستی در استان، خدمات مشاوره تخصصی در حیطه خانواده، تحصیلی، فرزند پروری و ازدواج ارائه می‌دهند.

«ناصر صباغ زادگان»ضمن بیان این مطلب در دیدار با معلمان و مدیران هنرستان‌های شهید صدوقی(ره) و مصباح یزد، گفت: بهزیستی آمادگی حضور در مدارس برای ارائه آموزش‌های پیشگیرانه در حیطه آسیب های اجتماعی، اعتیاد و معلولیت‌ها را دارد.

وی با بیان این که طلاق، تحصیل و غیرتحصیل نمی‌شناسند، اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از دانش‌آموزان، مهارت همسریابی و دوست یابی را نمی‌دانند و لذا در تشکیل خانواده و انتخاب همسر دچار مشکلاتی می‌شوند که نهایتاً منجر به طلاق می‌شود.

صباغ زادگان با اشاره به خدمات حمایتی بهزیستی به افراد دارای معلولیت، سرپرست خانوار و بدسرپرست، گفت: در حوزه پیشگیری نیز بهزیستی حمایت‌های لازم در زمینه درمان اعتیاد، ارائه خدمات مشاوره‌ای و پیشگیری از معلولیت‌ها را دارد.

وی در خصوص خدمات مشاوره‌ای تلفنی بهزیستی، گفت: مرکز صدای مشاور بهزیستی از طریق خط ۱۴۸۰ به طور مستقیم پاسخگوی تماس‌های مشاوره‌ای عموم شهروندان در کل استان است.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان، خدمات بهزیستی در حیطه پیشگیری از معلولیت های شنوایی، بینایی و ژنتیک را یادآور شد و اظهار کرد: سال گذشته با ۹۹ درصد پوشش، ۱۷ هزار و ۸۰۰ نوزاد در استان غربالگری شنوایی شدند.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی بهزیستی یزد، معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان یزد به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلّم در هنرستان های فنی و حرفه ای شهید صدوقی(ره) و مصباح شهر یزد حضور یافته و با اهداء گل و لوح تقدیر به مدیران و دبیران این مدارس از زحمات و تلاش‌های آن ها در عرصه تعلیم و تربیت تشکّر و قدردانی کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..