۱۰۰ هزار دانش آموز یزدی چاق هستند

رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش استان یزد: ۱۰۰ هزار نفر از دانش آموزان یزدی با مشکل اضافه وزن مواجه هستند.

به گزارش یزدی نیوز حسینی تبار گفت: از جمعیت ۲۵۰ هزار نفری دانش آموزان یزدی، ۱۰۰ هزار نفر اضافه وزن دارند و این بدین معناست که ۴۰ درصد آینده سازان ایران در معرض خطر قرار دارند.

وی افزود: با به صدا درآمدن زنگ خطر چاقی در بین دانش آموزان، طرح مثبت کوچ در سال تحصیلی ۱۴۰۰ ـ ۱۴۰۱ در مدارس استان یزد اجرا شد.

رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش استان ادامه داد: تاکنون پنج هزار دانش آموز در سامانه ثبت نام کرده و در صورتی که دانش آموزی دارای اضافه وزن یا کمبود وزن باشد، برای ارائه مشاوره تغذیه‌ای به مرکز دیابت و سایر مراکز درمانی استان ارجاع داده می‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان هم با اشاره به شیوع بیماری‌های غیرواگیر در استان یزد اظهار داشت: بر اساس آخرین مطالعات انجام شده، یزد در ابتلا به دیابت رتبه اول و در ابتلا به فشار خون رتبه دوم را در کشور دارد.

دکتر شریفی تصریح کرد: این استان در کم تحرکی هم رتبه اول را از آن خود کرده که این موضوع منشا بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت، قلبی و عروقی و سرطان به شمار می‌آید.

وی خاطرنشان ساخت: فعالیت بدنی بسیاری از افراد به ویژه دانش آموزان در ایپدمی کرونا کاهش یافته و شاهد افزایش چاقی و شاخص‌های توده بدنی در این گروه از افراد جامعه هستیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..