مدیر کل میراث فرهنگی یزد:

نظام فنی مرمت را در یزد راه‌اندازی می‌کنیم

مدیر کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان یزد از اهتمام استان به راه اندازی نظام فنی مرمت برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: یزد این ظرفیت را دارد که به عنوان قطب و مرکز مرمت کشور معرفی شود.

«احمد آخوندی» در نشست کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: نقش سازمان‌های مردم نهاد در هر جامعه‌ای برای نظارت بر کار مسئولان بسیار مهم است و در حوزه مرمت هم انجمن مرمت استان یزد بر فعالیت‌هایی که در این حوزه انجام می دهند، نظارت خوبی دارند.

وی تصریح کرد: در حوزه مرمت مقرر شد که نظام فنی مرمت کشور را در یزد راه اندازی کنیم چرا که الان در حوزه مرمت با مشکلات زیادی از جمله بحث مشاوره روبرو هستیم.

مدیر کل میراث فرهنگی استان خواستار همراهی تمام دستگاه‌های مربوطه برای تشکیل راه‌اندازی نظام فنی مرمت در یزد شد و افزود: با این اقدام هر گونه فعالیتی در حوزه مرمت با بهترین کیفیت و با نظارت قوی و مناسب انجام می شود.

آخوندی به راه اندازی هنرستان مرمت در یزد اشاره کرد و گفت: یزد این ظرفیت را دارد که به عنوان قطب و مرکز مرمت کشور تبدیل شود و هر کسی در هر کجای کشور می خواهد در این حوزه آموزش ببیند، به یزد مراجعه کند.

وی افزود: در حوزه میراث فرهنگی ما یک بافت و یک نفایس داریم که متاسفانه نفایس ما با وجودی که در تمام دنیا کم نظیر و بی نظیر هستند، مورد غفلت قرار گرفته اند و لازم است که توجه به این حوزه هم افزایش بیشتری پیدا کند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه نباید صرفا مباحث منفی را مورد توجه قرار داد، بیان کرد: اقدامات بسیار خوبی هم در حوزه میراث فرهنگی یزد و گردشگری انجام شده است.

آخوندی با تاکید بر اینکه مباحثی در ارتباط با خروج یزد از فهرست میراث جهانی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که اصلا چنین چیزی مطرح نیست، گفت: با وجودی که نقاط ضعفی وجود دارد اما اقدامات ارزشمند زیادی صورت گرفته و گزارش های ارائه شده به یونسکو هم مورد تایید قرار گرفته است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..