امام جمعه یزد:

سیره تربیتی امام علی (ع) در مدارس پیاده‌سازی شود

امام جمعه یزد: باید به آموزش‌ها عمق بخشیده و دانش آموزان را با قرآن و معارف الهی بیشتر مأنوس کنیم.

به گزارش یزدی نیوز آیت‌ الله محمدرضا ناصری در دیدار با معلمان و کارکنان آموزش و پرورش ناحیه ۲ یزد گفت: سبک آموزش ما باید متحول شود و از سطحی نگری‌ها خارج شویم. فرزندان ما باید صاحب فکر و خلاقیت شوند و شرایط رشد عقلانی آن‌ها فراهم شود، زیرا دشمن تفکر، تعقل و تدین را از آموزش‌های ما حذف کرده است.

وی ادامه داد: دشمنان با حذف این سه عنصر می‌خواهند کشورمان از پیشرفت بازمانده و مردم را از تشخیص حق از باطل دور کنند و آنان را از نسبت به هویتشان ناآگاه سازند.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: بر اساس سیره تربیتی حضرت علی (ع)، شروع تربیت باید با قرآن باشد، در حالی که امروز در آموزش و پرورش از این موضوع فاصله گرفته شده و هنوز سبک آموزش سطحی نگرانه غربی در آموزش و پرورش ما حاکم است.

ناصری افزود: لازم است هرچه سریع‌تر گام‌های جدی برای ایجاد تحول در سیستم آموزشی کشور برداشته شود و خوشبختانه این طرح هم جزو برنامه‌های دولت است.

وی اظهار داشت: روش آموزشی گذشته دیگر مشکلی از ما حل نمی‌کند همانطور که در طول ۱۰۰ سال گذشته حل نکرده و لازم و ضروری است که به آموزش‌ها عمق ببخشیم و دانش آموزان را با قرآن و معارف الهی بیشتر مأنوس نمائیم.

امام جمعه یزد گفت: باید سیره امیرالمومنین (ع) در مدارس و خانواده‌ها برای فرزندان پیاده شود ضمن اینکه بررسی شود که آیا کسانی که بر اساس قرآن آموزش دیده‌اند، متضرر شده‌اند؟ و اگر این طور نیست که قطعاً نیست، آغاز آموزش‌ها را بر اساس قرآن قرار دهید.

ناصری افزود: آنچه انسان را نجات می‌دهد، کلام خدا و ذکر خداست بنابراین نسبت به آموزش قرآن و قرآنی کردن مدارس اهتمام داشته باشید و بهترین راه را برای رشد و پیشرفت فرزندان این مرز و بوم انتخاب کنید.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..