عدم آگاهی شهروندان عامل اصلی مشکلات آنها در حوزه املاک است

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: عامل اصلی مشکلات شهروندان در حوزه املاک عدم آگاهی کافی از قوانین مربوطه است.

محمدباقر پارساییان ، در ارتباط با مشکلات حقوقی مردم در شهرداری‌ها اظهار داشت: لازم است شهروندان پیش از خریداری هر نوع ملکی، آگاهی لازم درباره قوانین ساخت و ساز، قوانین مربوط به طرح تفضیلی و باغات شهری را کسب کنند.

وی گفت: شهروندان برای خرید ملک، باید نامه مکتوب از سازمان مسکن و شهرسازی و یا شهرداری برای تایید ملک مورد نظر در داخل محدوده شهر و اطمینان از تعریف ملک در طرح جامع شهری دریافت کنند و به این ترتیب هیچ مشکلی برای آنها پیش نمی‌آید.

۱۸ ماه از تحویل ناقص مسکن مهر پردیس گذشت؛ بی‌توجهی پیمانکار و شرکت عمران به درخواست‌‌های مردم

پارسائیان بر ضرورت همراهی و همکاری بیشتر دستگاه‌ها برای کاهش مشکلات و تخلفات تاکید کرد و گفت: همچنین در صورتیکه مسئولان مربوطه و دستگاه‌های متولی در حوزه شهرسازی بر اجرای طرح جامع شهری مصمم باشند شاهد کاهش تخلف در حوزه مذکور هستیم.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد درباره تدابیر اتخاذ شده برای حل مشکل برخی مالکان که هنوز موفق به کسب پروانه ساخت برای ملک خود نشده و یا حکم تخریب ملک را دریافت کرده‌اند، گفت: چنانچه بر طبق بررسی‌های انجام شده اطمینان حاصل شود که مالک صد در صد متخلف و مقصر نبوده، با دعوت از کارشناسان مربوطه از سازمان قضایی بررسی و صدور رای برای ملک مذکور در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود: بسیاری از مسائلی که در حیطه تخلفات صورت می گیرد با افزایش آگاهی مردم در زمینه قوانین برطرف می‌شود و به این ترتیب پرونده‌های متعدد برای رسیدگی به دستگاه قضائی ارجاع نمی‌شود.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..