مدیر صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان استان یزد:

۲۷ هزار نفر در یزد زیر پوشش بیمه کشاورزان و روستاییان قرار گرفتند

مدیر صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان استان یزد گفت: در حال حاضر ۲۷ هزار نفر در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان یزد زیر پوشش بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.

به گزارش یزدی نیوز، حسن ابراهیمی در دیدار با نماینده مردم اردکان در مجلس با بیان اینکه اردکان کمترین ضریب پوشش بیمه ای را در استان دارد، اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تنها صندوق بیمه ای است که بعد از انقلاب اسلامی تشکیل شده و در این صندوق، دولت نقش کارفرما را ایفا می کند و ۱۰ درصد از حق بیمه را دولت و پنج درصد را بیمه شده پرداخت می کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ساکنان روستاها یا مناطق عشایری، کشاورزان، دامداران و همه فعالان بخش کشاورزی ساکن شهر و روستا، رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری ساکن در روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، همه شاغلان حوزه های صنایع دستی، بومگردی، قالیچه و قالی بافان شهری و روستایی، کارشناسان سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و اعضای نظام دامپزشکی، فعالان صید و صیادی و حوزه آبزی پروری شهری و روستایی، محصلان و دانشجویان ۱۸ تا ۵۰ سال و بانوان خانه دار و سرپرست خانوار ساکن در روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت می توانند به عضویت این صندوق درآیند.

ابراهیمی افزود: در حال حاضر تعداد اعضای صندوق در استان یزد بیش از ۲۷ هزار نفر است که از این تعداد حدود ۳ هزار و ۹۰۰ نفر درحال دریافت انواع مستمری ها هستند که براساس آمار به دست آمده، شهرستان اردکان کمترین ضریب نفوذ بیمه را دارد بطوری که در این شهرستان تعداد اعضای صندوق هزار نفر و تعداد مستمری بگیران ۲۱۷ نفر است.

کارگزاران بیمه کشاورزان و روستاییان به منازل تک تک روستاییان مراجعه کنند

نماینده مردم اردکان در مجلس نیز در این جلسه اظهار داشت: صندوق بیمه روستاییان و عشایر ظرفیت بسیار خوبی است که سهم شهرستان اردکان مغفول مانده و امیدواریم بتوانیم با حمایت‌های خود و همت دست اندرکاران این صندوق حرکتی عظیم را انجام داده تا تمام افراد فاقد بیمه تحت پوشش قرار گیرند.

محمدرضا دشتی اردکانی افزود: اینکه شهرستان اردکان این چنین آمار و عملکرد ضعیفی دارد بسیار ناراحت کننده است و این وظیفه کارگزار صندوق در شهرستان است که با حضور در روستاها و مراجعه به درب تک تک منازل، افراد فاقد بیمه را شناسایی و به سمت صندوق سوق دهد.

دشتی از تمام افراد فاقد بیمه ۱۸ تا ۵۰ سال دعوت کرد تا با عضویت در صندوق علاوه بر برخورداری از حمایت دولت، تضمینی بر آینده خود و خانواده داشته باشند.

منبع :خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..