ارائه خدمات مطلوب آموزشی، اما در مدارس فرسوده

بازرسی سرزده از مدارس استان یزد نشان داد، روند ارائه خدمات آموزشی مطلوب، اما فرسودگی مدارس برای دانش آموزان مشکل ساز شده است.

به گزارش یزدی نیوز خبرنگار خبرگزاری صداوسیما و رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات مردمی آموزش و پرورش استان یزد، سرزده سری به چند مدرسه زدندو روند آموزش در این مدارس را بررسی کردند.

یکی از این مدارس مدرسه کوچک زاده در محله فهادان بود که از شرایط خوبی بدلیل فرسوده بودن کلاس‌ها برخوردار نبود و دانش آموزان در سرما مشغول درس خواندن بودند.

دیگر مدرسه هم مدرسه موسوی بیوکی بود که بدلیل فرسوده بودن تخریب شده بود و دانش آموزان در مدرسه‌ای دیگر مشغول تحصیل بودند.

رییس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورس استان یزد گفت: درس و تحصیل در مدارس با گروه بندی و زمان بندی مناسب در حال انجام است و یزد یکی از استان‌های موفق در زمینه آموزش‌های حضوری و مجازی در این شرایط کرونایی است.

ایمانی گفت: بازرسان این اداره بصورت سرزده از مدارس استان بازدید دارند ومردم هم می‌توانند شکایات خود را از طریق سامانه shekayat.medu.ir و یا شماره تلفن ۳۳۱۴۴۳۷۱ و ۷۲ و ۷۴ اداره بازرسی آموزش و پرورش در میان بگذارند تا رسیدگی شود.

مدیرکل نوسازی توسعه وتجیهز مدارس استان یزد در ارتباط با خبر ۲۰ گفت:برای اجرای بحث استاندارد سازی مدارس لیستی از نواحی و مناطق آموزش و پرورش گرفته و با توجه به استاندارسازی برای بحث گرمایش یا استانداردسازی اقدام می‌شود.
ذاکر افزود:مدرسه اول که در گزارش نشان داده شد، در لیست نبود و فردا بازدید می‌شود و مشکلات آن حل می‌شود.
وی اضافه کرد: دو سال آموزش نیمه حضوری باعث شد تا وضعیت لوله کشی و گرمایشی در مدارس دچار مشکل شود.

مدیرکل نوسازی توسعه وتجهیز مدارس استان یزد گفت: مدرسه دوم نیز باپیگیری مدیر وقت با هماهنگی خیر قرار بود بازسازی آن انجام شود که خیر بدلایلی نیامد واکنون باپیگیری‌ها اعتبار آن تامین شده و بزودی پیمانکار کار را شروع می‌کندو انشالله تا سال آینده مدرسه تحویل دانش آموزان می‌شود.
۲۲ درصد از ۱۱۰۰ مدرسه استان یزد فرسوده است ونیازمند بازسازی است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..