لزوم تقویت روحیه خودباوری در مجموعه بهزیستی

نماینده ولی فقیه در استان یزد: مدیران بهزیستی باید زمینه رشد علمی، اخلاقی و دینی را در این مجموعه فراهم کنند.

به گزارش یزدی نیوز، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با سرپرست بهزیستی استان یزد گفت: تفکر و تعقل و تدین را در مجموعه کاری وارد کنید و زمینه رشد علمی، اخلاقی و دینی را فراهم کنید تا افراد که وارد جامعه می‌شوند خود را باور داشته باشند.

وی اظهار داشت: امروز دشمنان، تدین را گرفتند تا هویت دست آن‌ها بیافتد، تفکر را گرفتند تا بچه‌های ما رشد نکنند و تعقل را برداشتند، چون عقل، مرز بین حق و باطل را به خوبی می‌شناسد.

امام جمعه یزد حذف تفکر، تعقل و تدین را سیستم عملکردی غرب دانست و افزود: این سیستم باید عوض شود و دولت باید سبک آموزش را عوض کند و تفکر، تعقل و تدین را وارد آموزش کند.

 

سرپرست بهزیستی استان یزد نیز گفت: از بدو تأسیس سازمان بهزیستی ۵۲ وظیفه بر عهده آن گذاشته شد، که رسیدگی به امور کودکان بی سرپرست، زنان بی سرپرست و سرپرست خانوار، مسؤولیت سلامت روان جامعه، امور مربوط مهد‌های کودک، سالمندان، معلولان، کودکان کار و خیابانی، زنان آسیب دیده و در معرض آسیب، کاهش طلاق، مشاوره، اشتغال و مسکن، آموزش‌های پیش از ازدواج و … بخشی از آن است.

 

رضا ابهت با بیان اینکه ۵۰ وظیفه و ۱۲۰ فرایند بر عهده بهزیستی گذاشته شده است، تصریح کرد: تلاش برای حفظ کیان خانواده‏های آسیب دیده و آسیب‏ پذیر، نگهداری و مراقبت و توان بخشی معلولان، توسعه پژوهش‏های کاربردی برای پیشگیری از معلولیت‏ها و آسیب‏های اجتماعی، توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی، جلب مشارکت‏های مردمی و بهره گیری از توان و مشارکت مراکز و موسسات غیردولتی از عمده ‏ترین وظایف و مسؤولیت‏های بهزیستی است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..