مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی چادرملو مطرح کرد؛

قوانین دست و پاگیر مانع اصلی پیش پای تولیدکنندگان

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی چادرملو یکی از موانع پیش پای تولیدکنندگان را قوانین دست و پاگیر دانست.

به گزارش یزدی نیوز،اردوی «راهیان پیشرفت» به منظور بازدید از مجتمع صنعتی چادرملو ویژه فرماندهان و مدیران پژوهش و فناوری حوزه‌های بسیج دانشجویی استان یزد برگزار شد.

محمدرضا شیرانی، مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی چادرملو در این مراسم گفت: نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی مجتمع صنعتی چادرملو از دو واحد نیروگاه گازی و یک واحد نیروگاه بخار تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: اگر کمک به وضعیت تولید مدنظر باشد، توانمندی‌های ما روز به روز شکوفا خواهد شد و این پیشرفت جز با همت جوانان محقق نخواهد شد.

شیرانی افزود: متاسفانه بخشی از مشکلات تولید به قوانین دست و پاگیر باز می‌گردد و این در حالی است که چندین سال است که شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب معطوف به مباحث تولید و اقتصاد است با این وجود گاهی اوقات می‌بینیم که به این دغدغه‌ها کم توجهی می‌شود که امیدواریم به برکت وجود جوانانی چون شما وضعیت بهتر شود.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد میزان آب مصرفی در مجتمع چادرملو اظهار داشت: مقدار آب مصرفی در نیروگاه‌های سیکل ما کمتر از یک لیتر بر ثانیه است در حالی که برخی نیروگاه‌ها در کشور سه لیتر برثانیه آب مصرف می‌کنند. همچنین ما از برج‌های خنک کننده ACC استفاده می‌کنیم که میزان آب مصرفی در آنها در مقایسه با برج‌های دیگر بسیار کم‌تر است.

شیرانی اضافه کرد: با انتقال آب خلیج فارس که با سرمایه‌گذاری صنایع صورت گرفته و همچنین ایجاد تصفیه خانه فاضلاب در اردکان که خروجی آن به چادر ملو منتقل می‌شود برداشت از آب‌های زیرزمینی کمتر شده است.

وی ادامه داد: پنج سال با محیط زیست برای استفاده از آب شیرین کن‌ها و انتقال آب به کویر کلنجار رفتیم در حالی که کشورهای دیگر به شدت در حال استفاده از این ظرفیت‌ها هستند. به عقیده بنده یکی از مصادیق مانع زدایی از تولید این است که چنین قوانین دست و پاگیری رفع شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..