افزایش ۷۰۰ درصدی پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در یزد

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به افزایش ۷۰۰ درصدی پرداخت تسهیلات حوزه مشاغل خانگی در استان نسبت به سال قبل، از پرداخت ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات طی ۱۰ ماهه سالجاری خبر داد.

فریبا آیت اللهی»با بیان این که مشاغل خانگی یکی از راه‌های درآمد و تامین معیشت خانوارهاست، اظهار کرد: طی ۱۰ ماهه سال جاری به ۵۷۰ طرح مشاغل خانگی مبلغ ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی کل اعتبار ابلاغ شده سالجاری به مشاغل خانگی استان را ۳۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: با پیگیری های به عمل آمده سهم استان از تسهیلات مشاغل خانگی از چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در سال ۱۳۹۹ به ۳۰ میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش یافت که افزایشی معادل ۷۰۰درصدی داشته است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: با اجرای صحیح سیاست های ابلاغی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در سال جاری، تعداد ۸۰۰ مجوز مشاغل خانگی در سطح استان صادر شده است.

وی به سهم اشتغال ایجاد شده این طرحها در استان اشاره کرد و افزود: در ۱۰ ماهه سال جاری مبلغ ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح های مشاغل خانگی استان پرداخت شده، که با پرداخت این تسهیلات زمینه ایجاد ۷۵۰ فرصت شغلی جدید در استان فراهم گردیده و مابقی تسهیلات نیز از سوی بانکها در حال پرداخت است.

آیت‌اللهی در پایان کسب و کار و مشاغل خانگی را یکی از زمینه‌های افزایش مشارکت مردم در اقتصاد دانست و گفت: این نوع کسب و کارها راهکار مناسبی برای توسعه اشتغال های خرد و متوسط به ویژه برای بیکارانی است که دارای مهارت کافی در انجام برخی از کارها هستند، اما به دلیل بازار نامناسب نمی توانند جذب بازار کار شوند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..