جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد:

دشمن در صدد ترویج ولنگاری فکری/رسانه‌ها فرهنگ فاطمی را ترویج کنند

جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: دشمن در صدد ترویج ولنگاری فکری و فرهنگی است و مهمترین اقدامی که باید در این زمینه انجام دهیم، توانمندسازی زنان و ترویج فرهنگ فاطمی بین آنهاست.

به گزارش ،یزدی نیوز سردار حسین زارع کمالی، در نشستی خبری با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: حضرت زهرا (س) اولین شهیده راه ولایت است و راه این بانوی بزرگوار امروز نیز باید توسط زنان نظام اسلامی ادامه یابد.

وی عنوان کرد: زنان شیردل ایران اسلامی هم در دوران قبل از پیروزی انقلاب، هم در دوران دفاع مقدس و هم در دهه های بعد ثابت کردند که همچون فاطمه زهرا (س) حامی ولایت هستند و این راه را ادامه خواهند داد.

زارع کمالی با بیان اینکه امام خمینی (ره) به زیبایی روز ولادت حضرت زهرا (س) را روز زن نامگذاری کردند، افزود: نگاه به زنان بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی کاملاً متفاوت از نگاه به زن در شرق و غرب است.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر ادامه داد: نگاه اسلام به زن، نگاهی هویت بخش، عزت بخش، آرمان بخش و استقلال آفرین است و اگر شرق نگاه حاشیه ای به زن و غرب نگاهی جنسیتی به زن دارد، نگاه اسلام عفت بخش و عزت بخش است.

وی تاکید کرد: زنان امروز محور اساسی همه کارها هستند و با لطافت زنانه خود در همه عرصه ها نقش آفرین بودند و در هشت سال دفاع مقدس و در عرصه دفاع از حرم نیز این نقش را به خوبی احساس کردیم.

زارع کمالی بیان کرد: امیدوارم همه ما بتوانیم این وظیفه سنگین را در شرایطی که جنگ بر سر افکار و هجمه به خانواده‌هاست، به درستی ایفا کنیم و بتوانیم با شناخت نقشه دشمن و روش‌های دشمن و تدبیر راهکار، نقشه های دشمنان را نقش بر آب کنیم.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر بیان کرد: امروز نقشه دشمن ولنگاری فکری و فرهنگی است و مهمترین کاری که ما باید انجام دهیم، توانمندسازی زنان و خانواده هاست.

وی با بیان اینکه یکی از جنگ‌ها، جنگ جمعیت است و زنان باید به این مقوله توجه داشته باشند، تاکید کرد: در مقابل دشمن باید فکر و ذهن خود را از تفکرات غربی کنار بگذاریم و به جای ایجاد یأس به دنبال ایجاد امید در جامعه باشیم.

زارع کمالی، نقش رسانه ها را در ترویج سبک و فرهنگ فاطمی بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: رسانه ها باید مراقب باشند که در زمین دشمن بازی نکنند و به مسائل اصلی زنان از جمله حق و حقوق زنان در کانون گرم خانواده، سبک زندگی و…. بپردازند.

وی همچنین به تشریح برنامه های هفته زن توسط بسیج جامعه زنان استان یزد پرداخت و اظهار داشت: در این ایام ۴۰ عنوان برنامه توسط بسیج جامعه زنان سپاه الغدیر استان یزد برگزار می شود.

از بسیج خواهران به خاطر تلاش‌های انجام شده در دوران کرونا تقدیر کرد و اظهار داشت: در روزهای اوج کرونا که خیلی‌ها جرات حضور در اجتماع را نداشتند، زنان شجاعانه در عرصه حضور یافتند و از حضور در بیمارستانها تا غسل و تدفین اموات کرونایی تا دوخت ماسک و گان، کار را مدیریت کردند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..