کاهش میانگین رسیدگی به شکایات سامانه ۱۹۵ در استان یزد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان: میانگین رسیدگی به شکایات سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان یزد به کمتر از ۲ روز رسید.

به گزارش یزدی نیوز، محمدرضا پاکدل با اشاره به این که سامانه ۱۹۵ برای دریافت شکایت شهروندان در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات در دسترس است، هدف از راه‌اندازی این سامانه را افزایش نقش نظارتی کاربران و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در حوزه‌های تلفن ثابت و همراه، اینترنت، خدمات پستی، خدمات ارزش افزوده و دفاتر پیشخوان عنوان کرد.

وی افزود: بیشترین شکایات ثبت شده سامانه ۱۹۵ در پاییز سال جاری را مربوط به شکایات مربوط به حوزه اینترنت و زیر شاخص پشتیبانی و ارائه خدمات است. این نوع از شکایات به طور میانگین در مدت زمان ۲ یا ۳ روز کاری توسط اپراتور‌های ارائه دهنده خدمت، رسیدگی شده است.

پاکدل، با بیان این که ۱۰۰ درصد شکایت‌های ثبت شده مردم استان در سامانه مورد بررسی قرار می‌گیرد، میانگین زمان رسیدگی اپراتور‌ها به شکایات دریافتی در استان یزد را کمتر از ۲ روز کاری عنوان کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اظهار داشت: در پاییز سال جاری از ۶۵۳ مورد شکایت ثبت شده استان یزد در سامانه، تعداد ۴۲۹ مورد در حوزه سرویس‌های اینترنت و بیشتر در زمینه پشتیبانی و ارائه خدمات بوده است که با برگزاری جلسات فنی منظم تلاش شده ضمن افزایش کیفیت اینترنت، وضعیت خدمات و پشتیبانی را در این حوزه بهبود دهیم.

 

وی تصریح کرد: با وجود عدم کاهش محسوس درخواست‌ها و حجم شکایات وارده در پاییز سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، زمان رسیدگی به شکایات توسط اپراتور‌ها کاهش داشته و نسبت به SLA و میانگین کشوری بسیار بهتر است؛ به طور مثال در آذرماه سال جاری میانگین رسیدگی به شکایات استان ۱.۸۳ روزکاری بوده در حالی که مهلت پاسخگویی به شکایات (SLA) ۱۰ روز است.

 

گفتنی است کاربران می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و شکایت از حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل سرویس‌های ارتباطی، اینترنت، تلفن ثابت و همراه، خدمات پستی و دفاتر پیشخوان دولت با مراجعه به سامانه https://۱۹۵.cra.ir یا تلفن گویای ۱۹۵ شکایت‌های خود را ثبت کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..