ضرورت افزایش سرانه امکانات رفاهی در یزد

عضو شورای اسلامی شهر یزد: یکی از ضروری‌ترین اقدامات در حوزه خدمات شهری، افزایش سرانه امکانات رفاهی در سطح شهر است.

به گزارش یزدی نیوز، فخر السادات خامسی با اشاره به نبود فضای کافی در حوزه سرانه تفریحی و رفاهی در یزد گفت: فضا‌های کاربردی تفریحی و رفاهی مناسب برای خانواده‌ها و گردشگران خارجی در شهر بسیار نادر است و برخی از کاربرد‌های موضوعی در این حوزه هنوز ایجاد نشده است.

 

وی گفت: به عنوان مثال پارک‌های موضوعی برای سالمندان و جانبازان و معلولان در شهر نیست و با وجود تلاش مسئولان برای رعایت عدالت اجتماعی در ارائه خدمات، برای جبران کمبود‌ها در دهه‌های اخیر اقدام جدی انجام نشده است.

 

خامسی با تاکید بر این مطلب که بسیاری از بوستان‌ها و فضا‌های سبز سطح شهر ارزش تفریحی لازم را ندارند گفت: بنابراین یکی از ضروری‌ترین اقدامات در حوزه خدمات شهری، افزایش سرانه امکانات رفاهی در سطح شهر است.

 

عضو شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توسعه پروژه‌های پیشران توسعه در زمینه اماکن عمومی و تفریحی گفت: برخی پروژه‌ها در حال حاضر در دست اقدام است که تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

 

خامسی پروژه‌های در دست اقدام را چنین برشمرد: بازسازی فرهنگسرای فخار، باز پیرایی پارک شهر شادی، اتمام پروژه پارک بزرگ آزادشهر و پارک شهدای کوچه بیوک و پارک‌های درون محله‌ای مانند منطقه حسن آباد.

 

وی در خصوص پروژه بازپیرایی پارک شهر شادی گفت: این پارک تقریبا تنها فضای تفریحی مناسب برای کودکان در سطح شهر است که آماده سازی فضای بیرونی محوطه رو به اتمام است و تا دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید، اما باز پیرایی فضای داخلی تا پایان سال و یا در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ آماده بهره برداری خواهد بود.

 

وی گفت: همچنین برخی پروژه‌ها در حال حاضر مورد مطالعه و بررسی است مانند طرح پلازا در مجاورت پارک شهر شادی، اکوپارک که یک پارک کویری محسوب می‌شود.

 

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ضرورت جذب سرمایه‌گذار برای اجرای چنین پروژه‌هایی گفت: رایزنی‌های اولیه با برخی سرمایه‌گذاران انجام شده و امیدواریم با تلاش بیشتر بتوانیم شهر یزد را به کانون تفریحی و گردشگری مناسبی برای معرفی به گردشگران داخلی و خارجی بدل سازیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..