استاندار یزد:

رسانه‌ها عملکردی در تراز دارالعباده داشته باشند

استاندار یزد در جمع خبرنگاران در بافق ضمن تاکید بر این که هنوز نتوانستیم سیما و تصویر یزد در تراز دارالعباده را معرفی کنیم، اظهار کرد: ماموریت سنگینی بر عهده رسانه‌های استان قرار دارد و باید آن گونه که شایسته است همه پتانسیل‌های استان یزد را به کشور و جهان معرفی کنند و عملکردی در تراز دارالعباده داش...

«مهران فاطمی» در پایان سفر یک روزه خود به بافق و در نشست با اهالی رسانه، اظهار کرد: مجموعه ارگان ها و نهادهای اداری و همچنین رسانه‌ها آن گونه که شایسته دارالعباده یزد است، حق این استان را ادا نکرده‌اند لذا همه نسبت به آن مدیون هستیم و باید در تراز استان، کارها را پیش ببریم.

وی افزود: رسانه‌ها وظیفه سنگینی در قبال استان دارند و از پایه‌های اصلی تولید و پیشرفت در کشور و استان هستند و باید در شان و ردیف این استان فعالیت صورت گیرد.

وی با بیان این که هنوز نتوانستیم سیما و تصویر یزد در تراز دارالعباده را معرفی کنیم، ادامه داد: ماموریت سنگینی بر عهده رسانه‌های استان قرار دارد و باید آن گونه که شایسته است همه پتانسیل‌های استان یزد را به کشور و جهان معرفی کنند و عملکردی در تراز دارالعباده داشته باشند.

وی در زمینه ضعف برخی مدیران در همراهی با رسانه ها نیز عنوان کرد: افتخار دارم که به عنوان عضو کوچکی از جامعه رسانه فعالیت داشته‌ام و همواره حمایت خود را از اصحاب رسانه بیان کرده‌ام؛ نباید از نقد هیچ گونه ترسی داشته باشیم و در مورد پاسخگو بودن مدیران استان نیز، هیچ مسئولی حق ندارد در این زمینه پاسخگو نباشد و اگر گزارشی به ما داده شود برخورد قانونی خواهد شد.

فاطمی ضرورت اتمام هر چه زودتر جاده بافق – بهاباد را یادآور شد و در این باره اظهار کرد: این مسیر یکی از راه های مواصلاتی است که بنا بر سفرهای شهرستانی که داشتم از نزدیک با خطرات آن مواجه شده‌ایم و انشاءالله از محل اعتبارات ملی و استانی و همچنین مسئولیت اجتماعی واحدهای صنعتی و معدنی|، هرچه زودتر به سرانجام خواهد رسید.

استاندار در مورد فرایند تقسیمات اراضی و تبدیل یک بخش به شهرستان هم گفت: همه این فرایندهای قانونی در تقسیمات کشوری انجام و پس از بررسی‌ها به ما ابلاغ می شود و در استان ملزم به اجرای آن هستیم البته انتقاداتی اگر وجود داشته باشد جمع بندی و به واحد تقسیمات کشوری ارسال می کنیم ولی هر گونه تصمیم گیری در این واحد انجام خواهد شد.

فاطمی افزود: در طول هفته در ساختمان های اداری و در قالب جلسات و نشست های مختلف در حال پیگیری و تصمیم گیری در خصوص طرح‌ها و برنامه های کلان استان و رسیدگی به امورات مردم هستیم اما وجود کارهای زیاد باقی مانده روی زمین، باعث شد تا جمعه‌ها را به حضور در مناطق مختلف استان و نشستن پای درد دل مردم و پیگیری مطالبات آن ها اختصاص دهیم.

وی گفت: در جریان سفر رئیس جمهور به استان یزد، تلاش همه مدیران و مسئولان استانی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی بر اختصاص سهم بیشتر مصوبات به شهرستان‌های کمتر برخوردار بود که خوشبختانه این مهم به لحاظ حجم مصوبات و اعتبارات محقق شد و وضعیت عادلانه تری به وجود آمد.

فاطمی به مطالبات و درخواست‌های مطرح شده در این دیدار هم اشاره و خاطرنشان کرد: تمامی موارد مطرح شده در این دیدار، در جلسه کارگروه توسعه شهرستان بررسی و تصویب می شود و از طرفی اجرای مصوبات از مرکز استان به صورت ویژه پیگیری و گزارش تحقق آن ها، اعلام خواهد شد.

استاندار در پایان نیز با بیان اینکه عزم جدی ما بر این است که مسائل و مشکلات مناطق کمتر برخوردار در لابه لای مسائل روزمره گم نشود، عنوان کرد: امکان حل یکباره مشکلات و مطالبات مطرح شده وجود ندارد اما پیگیری های لازم برای حل مشکلات این مناطق و شتاب بخشی به روند رشد، پیشرفت و تعالی این منطقه در طول دولت سیزدهم را انجام خواهیم داد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..