ضرورت ایجاد کارخانه تولید پنل‌های خورشیدی در یزد از زبان نماینده مجلس

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس با اشاره به تاکید رئیس‌جمهور بر تبدیل یزد به نمونه و هاب انرژی تجدیدپذیر در کشور،گفت: در صورتی که بخواهیم یزد به قطب تولید انرژی خورشیدی تبدیل شود ناگزیر هستیم که کارخانه تولید پنل‌ها و تجهیزات خورشیدی را در این استان راه‌اندازی کنیم.

«محمدصالح جوکار» در دیدار با معاون وزیر نیرو اظهار کرد: در بحث تولید برق و توسعه نیروگاه‌ها در دولت قبل واقعا کم‌کاری صورت گرفت و با وجودی که در برنامه ششم توسعه کشور این موضوع دیده شده بود، محقق نشد.

وی تصریح کرد: در تابستان امسال هم شرایط بسیار سختی هم برای مردم، واحدهای صنعتی و تولیدی و شرکت‌های تولید و توزیع برق را داشتیم و اعتراض‌های بسیار جدی به این موضوع صورت می‌گرفت.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان این که این موضوع در راستای عدم برنامه‌ریزی در این حوزه بود، گفت: استان یزد ظرفیت و پتانسیل بالایی در حوزه نیروگاه‌های تولید برق دارد در حوزه‌های مختلف دارد.

جوکار به نیروگاه‌های سیکل ترکیبی ایجاد شده در یزد اشاره کرد و افزود: با وجود فعالیت این نیروگاه‌ها، در برنامه واحدهای صنعتی و معدنی بزرگ استان هم ایجاد نیروگاه‌های جدید تولید برق وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه در بحث انرژی‌های تجدیدپذیر سیاست حمایتی چندان قوی نبوده خاطرنشان کرد: یزد این توانمندی و ظرفیت را دارد که اگر دولت پشتیبانی لازم را داشته باشد اقدامات قابل توجهی انجام دهد.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رئیس جمهور هم در سفر خود به استان یزد و در بازدید از مزرعه تولید انرژی خورشیدی، تاکید زیادی بر این موضوع داشتند که یزد باید نمونه و هاب انرژی تجدیدپذیر کشور باشد.

جوکار با بیان اینکه در این بخش سرمایه‌گذاران زیادی هم در یزد آمادگی فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: در حوزه جذب سرمایه‌گذار با توجه به موارد بسیار زیاد گذشته باید یک راستی‌آزمایی جدی صورت گیرد تا هر کسی که اقدام به دریافت زمین می‌کند سرمایه‌گذاری لازم و ایجاد طرح مورد نظر را انجام دهد نه اینکه صرفا یک زمین تحویل بگیرد و هیچ کاری انجام ندهد.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما بخواهیم یزد را در آینده به قطب تولید انرژی خورشیدی کشور تبدیل کنیم ناگزیر هستیم که کارخانه تولید پنل‌ها و تجهیزات انرژی خورشیدی را در این استان داشته باشیم.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از دفتر نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی، جوکار در پایان خواستار بهبود عملکرد دولت در خرید برق از تولیدکنندگان شد و گفت: در صورتی که حمایت‌های دولت افزایش پیدا کند می‌توان هم در زمینه تولید و هم در زمینه اشتغال در حوزه صنعت برق اقدامات بسیار گسترده‌ای انجام داد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..