دستاوردها و مصوبات سفر یک روزه استاندار یزد به بافق

استاندار یزد ضمن تشریح دستاوردها و مصوبات سفر یک روزه خود به بافق، از بررسی مسائل مربوط به ۱۶ طرح شاخص و اولویت دار شهرستان و پیگیری ویژه این طرح‌ها در دولت سیزدهم با تشکیل کارگروهی با حضور مسئولان ارشد استان و شهرستان خبر داد.

«مهران فاطمی» در حاشیه سفر به شهرستان بافق  هدف از انجام سفرهای شهرستانی را حضور در جمع مردم مناطق مختلف استان، بررسی آخرین وضعیت طرح‌ها و تسریع در اجرای آنها و نهایتاً اتخاذ تصمیمات لازم جهت حل مشکلات مردم خواند و گفت: در جریان سفر به شهرستان بافق ضمن احصا مسائل و مشکلات مردم این شهرستان، تصمیمات لازم برای طرح‌های مختلف شهرستان و به ویژه طرح‌های معطل مانده اخذ شد.

وی با اشاره به بازدید از بیمارستان ۹۶ تختخوابی بافق و انتظارات مردم جهت تکمیل و بهره برداری از این بیمارستان، اظهار کرد: در این راستا مقرر شد کارگروهی ظرف مدت یک هفته به بررسی دو ساز و کار «تکمیل و مدیریت طرح توسط سنگ آهن» یا «تکمیل طرح با مشارکت استان از محل اعتبارات سفر و مجموعه سنگ آهن» پرداخته و نحوه اجرا را اعلام کند تا طرح مذکور در حداقل زمان ممکن به سرانجام برسد.

استاندار در ادامه از تخصیص پنج میلیارد تومان اعتبار جهت رفع فرسودگی تاسیسات بیمارستان فعلی بافق ظرف مدت شش ماه و نیز تخصیص ۵ میلیارد تومان جهت بازسازی و زیباسازی محوطه و فضای این بیمارستان خبر داد.

فاطمی از تکمیل جاده سیروس آباد به عنوان فصل مشترک مطالبات مردم دهستان سبزدشت یاد و خاطرنشان کرد: در این زمینه به اتفاق نماینده محترم مردم مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم، مروست و بهاباد در مجلس شورای اسلامی، جلسه‌ای با مجموعه‌های متولی که قرار بود تامین اعتبارات لازم را داشته باشند، برگزار کرده و اقدامات و هماهنگی های لازم در این باره صورت خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش یکی از محل‌های مورد بازدید در سفر به بافق را مجتمع فرهنگی هنری و مجموعه تفریحی گردشگری باغ ایرانی بافق عنوان کرد و گفت: مقرر شد مجموعه فرهنگی هنری به زودی و حداکثر تا دهه فجر راه اندازی شود.

استاندار ادامه داد: در جریان این سفر همچنین ۱.۵ میلیارد تومان برای سالن پلاتوی تئاتر بافق در نظر گرفته شد که این اعتبار در سال آینده تخصیص می یابد.

فاطمی با اشاره به بررسی مسائل مربوط به ۱۶ طرح شاخص و اولویت دار شهرستان در کارگروه توسعه شهرستان بافق، بیان کرد: به منظور پیگیری ویژه این طرح‌ها در دولت سیزدهم، کارگروهی با حضور شخص استاندار، معاونین استاندار، فرماندار و نماینده محترم مردم در این شهرستان تشکیل خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته به منظور تکمیل سالن ورزشی آموزش و پرورش بافق در جریان سفر یک روزه خود به این شهرستان نیز تصریح کرد: برای تکمیل این سالن ورزشی سه میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته و با تکمیل آن، در اختیار مجموعه آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

استاندار همچنین به دغدغه‌های به حق مردم برخی روستاهای دهستان سبزدشت و بخش مرکزی شهرستان بافق در خصوص مسائل حوزه‌های آب، گاز و برق اشاره و اظهار کرد: امروز در خصوص مسائل این حوزه ها نیز تصمیم گیری و مقرر شد این دسته از مطالبات در اسرع وقت رسیدگی و حل شود.

فاطمی با بیان این که وجود معادن و صنایع جوار معدنی در بافق نباید باعث غفلت از ظرفیت های بی بدیل این شهرستان شود، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های فوق العاده موجود در این شهرستان، در این سفر بر اهتمام ویژه به این ظرفیت ها و نیز انجام اقدامات لازم در حوزه بانوان و بخش‌های فرهنگی، دینی، اعتقادی و بهره گیری بهتر از رسانه ها تاکید شد.

استاندار در پایان نیز در خصوص طرح‌ محور بافق – کوشک – بهاباد، اظهار کرد: کددار شدن طرح محور بافق – کوشک – بهاباد در ردیف بودجه، منوط به مطالعات مشاور است لذا پس از انجام مطالعات طرح، ردیف بودجه برای اجرای آن تعریف می‌شود و می توان از اعتبارات تخصیص یافته برای تسریع در روند اجرای طرح بهره گرفت.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..