گفتگوی مهران فاطمی با تیم تحریریه پرگار:

بازدید استاندار یزد از دفتر مجله پرگار

بازدید استاندار یزد از مجله پرگار (3)

استاندار یزد با بیان اینکه نقد نباید برخلاف جهت روند توسعه استان باشد گفت: رسانه ها باید پیش از انتشار اخبار خود به تاثیر آن خبر بر توسعه استان، رونق سرمایه گذاری و اعتلای فرهنگ یزد بیندیشند و نسبت به ابعاد مختلف انتشار خبر تولیدی، آگاه باشند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در قالب طرح چهارشنبه های رسانه ای، این هفته از دفتر هفته نامه پرگار یزد بازدید و ضمن بررسی مسائل این مجموعه، پاسخگویی سوالات خبرنگاران و مسئولین این مجموعه بود.

وی به نگاه ویژه استان به رسانه ها و لزوم تدوین سند توسعه رسانه در استان اشاره کرد و گفت: در قالب این سند زیرساخت های لازم برای فعالیت بهتر رسانه ها تامین، وظایف مدیران و رسانه ها نسبت به یکدیگر و تاثیر عملکرد آن ها بر تصویر مخابره شده از استان یزد، تبیین و نقشه راهی برای اعتلای جایگاه رسانه ها و معرفی یزد و ظرفیت های آن در تراز ملی و بین المللی مشخص می شود.
استاندار یزد با بیان اینکه نقد نباید برخلاف روند توسعه باشد خاطرنشان کرد: رسانه ها باید پیش از انتشار اخبار خود به تاثیر آن خبر بر توسعه استان، رونق سرمایه گذاری و اعتلای فرهنگ یزد بیندیشند و نسبت به ابعاد مختلف انتشار خبر تولیدی، آگاه باشند.
دکتر فاطمی ادامه داد: نمی شود سرعت حرکت مجموعه مدیریت استان با سرعت حرکت رسانه ها یکسان نباشد بلکه این دو باید همراه با هم حرکت کنند و این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی با بیان اینکه از نقد سازنده رسانه ها که به توسعه ی استان ضربه نزند استقبال می کنم، گفت: خط قرمز ما توسعه و پیشرفت استان است لذا ما از منتقدترین رسانه هایی که نقدهای خود را با شناخت این خط قرمز مطرح کنند، بیشترین حمایت را خواهیم داشت.
استاندار یزد در ادامه  اقتضای کار رسانه را اطلاع رسانی، پرسشگری و انتقاد دانست و تصریح کرد: حمایت ما از رسانه ها به این منظور نیست که روحیه انتقاد و پرسشگری را کنار بگذارند بلکه این حمایت ها جهت فراهم سازی زمینه فعالیت هر چه بهتر رسانه ها و بیان مطالب و نقدهای آن ها با رعایت انصاف و اخلاق مداری است.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش و در پاسخ به سوالی درخصوص “برنامه های استان برای تامین آب پایدار استان و کاهش دغدغه های مردم در این زمینه”، گفت: ظرف شش ماه تا یکسال آینده استان یزد در حوزه آب شرب به پایداری رسیده و دغدغه های موجود در این حوزه به لحاظ کمی، کیفی و به ویژه در زمان های قطعی به حداقل ممکن می رسد.
وی با اشاره به تعریف پروژه های کوتاه مدت برای حوزه آب استان، اظهارداشت: یکی از این پروژه ها، پروژه باز تخصیص و باز چرخانی آب در حوزه صنایع است که با عملیاتی شدن این پروژه با عنوان خط سبز، حدود ۲/۲میلیون متر مکعب در آب مصرفی، صرفه جویی می شود.
دکتر فاطمی با بیان اینکه اجرای پروژه مذکور به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: در جریان سفر رئیس جمهور به استان یزد برای اجرای این پروژه ۲۶ میلیارد تومان اعتبار گذاشته شد در عین حال مقرر شد این تخصیص اعتبار، کامل شود.
استاندار یزد همچنین از پیگیری تکمیل ساخت مخازن ذخیره آب به حجم های ۵۰، ۴۰ و ۱۵ هزار مترمکعبی جهت افزایش تاب آوری استان در مواقع قطعی آب خبرداد و افزود: با تکمیل این مخازن تاب آوری آبی استان یزد از کمتر از ۲۴ ساعت به ۱۰ روز افزایش می یابد.
وی یکی از اتفاقات و پروژه های بزرگ اجرایی در بازه زمانی کوتاه مدت را اتصال خط انتقال آب خلیج فارس ، به مخزن ذخیره آب در قالب خط پدافندی، عنوان کرد و گفت: مطالعات اجرای این طرح انجام و مناقصه آن برگزار شده و قرار است اعتبار ۷۷۰ میلیارد تومانی اجرای این خط تحت عنوان مسئولیت های اجتماعی مجموعه چادرملو انجام شود.
استاندار یزد با بیان اینکه EC آب این خط در محدوده مناسب و مطلوب است، ادامه داد: بر این اساس با اجرای این خط، امکان استفاده از حدود ۳۰ میلیون متر مکعب آب وجود دارد.
وی تکمیل رینگ آب شهر یزد را یکی از پروژه های آبی در دست اجرا دانست و بیان کرد: با تکمیل این پروژه می توان فشار آب شرب در دسترس شهروندان در مناطق و محلات مختلف را به ویژه در زمان های قطعی آب، به طور متوازن مدیریت کرد.
استاندار یزد با اشاره به عزم جدی استان برای مدیریت بیشتر مصرف آب در بخش کشاورزی با رویکرد های تغییر الگوی کشت، گفت: نسخه پیچی برای این بخش نباید در جهت حذف این بخش در استان باشد بلکه نگاه ما تقویت این بخش و افزایش راندمان فعالیت های کشاورزی استان است به طوریکه با تغییر الگوی های کشت محصولات می توان در مصرف حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب صرفه جویی کرد.

دکتر فاطمی با بیان اینکه پروژه های انتقال آب در دریای عمان در زمره پروژه های میان مدت و بلند مدت استان هستند، اظهارداشت: در حال حاضر کارگروهی در سطح وزارت نیرو برای اجرای پروژه های آبی تشکیل شده که پس از تعیین نهایی مکانیسم تامین اعتبار اجرای پروژه ها، این موضوع در سطح دولت مطرح، مصوب و اجرایی خواهد شد.

بخش نظردهی بسته شده است..