فراهم کردن زمینه ازدواج برای جوانان در اولویت قرار گیرد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد: مسئولان باید طبق قانون زمینه ازدواج را برای جوانان فراهم و در این امر ایجاد انگیزه کنند.

به گزارش یزدی نیوز سید ناصر حیدری، با اشاره به اهمیت موضوع خانواده و ازدواج گفت: یکی از اهداف حکومت شعیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکید بر اهمیت موضوع خانواده و حمایت از آن است و همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرموند تمام فعالیت‌های کشور باید خانواده محور باشد.

وی افزود: امروزه دشمنان ما در بخش جنگ نرم به دنبال اهدافی از قبیل عدم تشکیل خانواده، تشکیل دیر هنگام خانواده، عدم پایداری خانواده، عدم مسؤلیت پذیری و بی اهمیت جلوه دادن مسأله خانواده بین جوانان هستند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه در استان یزد قریب به ۲۰۰ هزار نفر پشت خط ازدواج هستند گفت: با افزایش سن ازدواج در مردان به ۲۸ تا ۳۰ سال و در بانوان به ۲۶ سال، فاصله‌ی سن مناسب ازدواج تا سنی که ازدواج صورت می‌گیرد، حدود ۱۵ سال است و دشمنان برای این فاصله یک برنامه‌ی پنج گانه دارند.
حیدری تاکید کرد: متاسفانه نبود برنامه‌ی خاص در این مورد باعث افزایش سن ازدواج در استان و کشور است.

وی تصریح کرد: تغییر سبک زندگی و افزایش هزینه‌های ازدواج، ناپایداری خانواده و مسأله طلاق و زنان و فرزندانی که حاصل از طلاق هستند، کاهش جمعیت و زندگی مادیگرایی از جمله مشکلاتی هستند که باعث می‌شود ما در استان فقط شاهد ازدواج شش هزار نفر باشیم و به تبع آن افراد پشت خط ازدواج افزوده می‌شود.

او سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: همانگونه که در قانون تسریع ازدواج و قانون اساسی بصورت مستقیم و غیرمستقیم به حمایت از خانواده و جمعیت اشاره شده مسؤلان نیز باید طبق قانون زمینه ازدواج را برای جوانان فراهم و در این امر ایجاد انگیزه کنند.

حیدری خواستار ورود دستگا‌های نظارتی و قضایی در بحث ازدواج شد و افزود: همانگونه که دستگا‌های نظارتی و قضایی در برخور با برخی از جرم‌ها عنوان ترک فعل را مبنا قرار می‌دهند و در مورد ترک فعل اصلی مبنی بر جهل به قانون دارند.
وی ادامه داد: باید در مسأله ازدواج و خانواده نیز این اصل را رعایت کرده و بر مسؤلین و نهاد‌های دخیل در این امر نظارت کنند تا زمینه ازدواج و تشکیل خانواده برای جوانان فراهم شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..