۲۲ راهبرد کمیسیون عمران شورای شهر یزد برای پیشبرد برنامه‌های شهر

عضو کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد از راهبردها و برنامه های کمیسیون عمران به منظور پیشبرد طرح‌های شهری خبر داد.

«محمد مهدی نیکو نژاد» در این مورد گفت: در کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد نیز مانند سایر کمیسیون ها، راهبردهای ضروری برای چهار سال آینده مشخص شده است.

وی با اشاره به بازدیدهایی که اعضای شورا دوشنبه هر هفته از طرح‌های نیمه تمام شهری دارند، گفت: این بازدیدها موجب می شود تا اعضا از نزدیک در جریان پیشرفت هر طرح قرار گرفته و آنها به عنوان تسهیلگر می‌توانند روند تکمیل طرح را سرعت بخشیده برای رفع نواقصی مانند کمبود بودجه اقدام کنند.

نیکونژاد گفت: ۲۲ راهبرد اصلی برای کمیسیون عمران لحاظ شده که پس از تصویب در اختیار معاونت‌های متولی مانند معاونت معماری و شهرسازی قرار خواهد گرفت و از سال ۱۴۰۱ به مدت چهار سال پیگیری خواهد شد.

عضو کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد گفت: در بازنگری طرح جامع شهری نیز که سال ۱۴۰۱ از سوی مشاور به پایان می رسد، تعیین کاربری‌ها گنجانده خواهد شد.

وی به برخی از راهبردهای کمیسیون عمران نیز اشاره کرد و گفت: تعامل با سازمان نظام مهندسی برای تسریع در اخذ پرونده از سوی شهروندان، جابه جایی خط آهن یزد که موجب تقسیم یزد به دو بخش شده و ایجاد پل‌های متعدد برای برقراری ارتباط را ضروری ساخته، به کارگیری زمین های رها شده در بافت تاریخی و بافت فرسوده و جلوگیری از آپارتمان سازی در حومه شهر، احیای مسیل برای هدایت آبگرفتگی‌ها در مواقع ضروری، انتشار طرح‌های عمرانی در سطح شهر متناسب با نیاز شهری، تلاش برای حل مشکل مسکن جوانان شهر همگام با سیاست های مسکن در کشور، نظارت بر اراضی خارج از محدوده شهر، توجه به مراکز بحرانی و انتقال آنها به دور از بافت مسکونی و ایجاد کانال مشترک برای تاسیسات شهری از جمله برنامه‌های راهبردی شورای اسلامی شهر یزد است.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، نیکونژاد در پایان تصریح کرد: سیاست های اولویت‌دار کمیسیون عمران پس از تصویب در صحن شورا به عنوان نقشه راه این کمیسیون قابلیت اجرایی خواهد داشت.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..