یزدی‌ها امسال ۲۰ درصد سازش‌پذیرتر شدند

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری افزایش بالغ بر ۲۰ درصدی میزان صلح و سازش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رقم خورده است.

«محمدرضا حداد» در راستای برنامه های تحولی قوه قضائیه و با اشاره به رسالت اصلی شوراها، تصریح کرد: استفاده از افراد ذی نفوذ جامعه محلی، متنفذین و کارشناسان خبره در ترویج فرهنگ صلح و سازش می‌تواند یکی از گام های اثرگذار در حل اختلاف بین اصحاب دعوی و ایجاد صلح و آشتی بین طرفین باشد و از این طریق، پرونده های زیادی به صلح و سازش خواهد رسید.

این مقام قضایی اظهار کرد: در ۹ ماهه سال جاری تعداد ۳۵ هزار و ۱۶۵ فقره پرونده دعاوی قابل صلح و سازش به این شوراها وارد شده که در این مدت ۱۸ هزار ۴۹۵ فقره پرونده به سازش منتهی شده و حکایت از سازش ۵۳ درصد دعاوی دارد.

به گزارش یزدی نیوزو به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان در پایان شوراهای حل اختلاف ویژه زندان را از موفق ترین شوراهای در عرصه سازش اعلام و اظهار کرد: با تلاش اعضاء این شعب در نه ماهه سال جاری تعداد ۴۸۹ نفر زندانی پس از اخذ رضایت شکات آنها از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده های خویش بازگشتند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..