آغاز به کار طرح چله نشینی امدادی در یزد

طرح چله نشینی امدادی در یزد با ارائه فیلم‌های آموزشی مخاطرات و کمک‌های اولیه در صفحات شبکه‌های اجتماعی رسمی این مجموعه برای مدت ۴۰ شب آغاز شد.

“محمد مهدی اقبالی” مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد در این باره با تاکید بر لزوم آشنایی مردم با آموزش همگانی مخاطرات و کمک‌های اولیه به صورت حضوری و نیمه حضوری و سایر روشها، گفت: شرط رفتار صحیح و یادگیری آموزش‌ها هنگام بروز حوادث، تکرار و تمرین است.

وی با اشاره به وظیفه جمعیت در موضوع آموزش همگانی در سوانح و حوادث و بلایا، تاکید کرد: چله نشینی امدادی به مدت ۴۰ شب با هدف کاهش آسیب به مردم و با شعار “هر خانواده، یک امدادگر” از امروز هشتم دی ماه آغاز و فیلم‌های آموزشی مخاطرات و کمک‌های اولیه در سرفصل آموزشی از جمله ارزیابی بیمار، تنفس مصنوعی، خفگی، علائم حیاتی، خونریزی‌ها، شکستگی‌ها، قطع اندام، آتل بندی، زخم‌ها، سکته قلبی، سوختگی‌ها، وظایف پیش از زلزله، وظایف در حین زلزله و غیره هر شب ساعت ۲۲ در شبکه های اجتماعی اینستاگرام به آدرس instagram.com/yazd.rcs و شبکه آپارات نیز به آدرس https://www.aparat.com/rcsyazd ارائه خواهد شد.

به گفته اقبالی، در پایان آموزش‌ها با برگزاری امتحان مجازی، به شرکت کنندگان گواهی اعطا خواهد شد.

این مسئول همچنین خاطرنشان کرد: علاقمندان همینطور می‌توانند با عضویت در جمعیت هلال احمر، این مهارت‌های مهم را به صورت عملی در شعب، مراکز و خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر منطقه خود فرا گرفته و تمرین کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..