معاون اشتغال وزارت تعاون در یزد:

سیاست حداکثری توسعه مجوز کاریابی‌ها را در راس برنامه‌هایمان داریم

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که براساس زیست‌بوم، فرهنگ و تمدن کشور باید مدل‌های کاریابی‌ها را توسعه دهیم، اظهار کرد: براساس زیست‌بوم، فرهنگ و تمدن کشور باید مدل‌های کاریابی‌ها را توسعه دهیم.

«محمود کریمی بیرانوند»  در نشست کارآفرینان، مدیران مراکز مشاوره، مسئولین کانون کارآفرینی، مدیران کاریابی ها و متولیان کارآفرینی استان یزد با بیان این که از دل کارگروه‌ها مشکلات می‌جوشد و حل می‌شود، گفت: فعالیت در بحث اشتغال مربوط به همه هست و آحاد جامعه باید اشتغال و معضل بیکاری را حل کنند لذا همه باید دور میز بنیشنیم که بیکاری حل شود.

وی با تاکید بر این که اگر قرار بود با تسهیلات مشکل اشتغال حل شود در این مدت حل شده بود، گفت: ناامید از پیشرفت نیستیم و علیرغم انباشت مشکلاتی که در کشور به وجود آمده است وقتی مسئولیت را پذیرفته ایم، امیدی برای حل مساله داشته و اعتقاد داریم که می شود مسائل را حل کرد؛ اگر مسائل و مشکلات زیاد است ظرفیت ها، تکنولوژی و نوآوری نیز زیاد است که باعث می شود ما ناامید نباشیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال با اشاره به زیست بوم اشتغال، خاطرنشان کرد: کارآفرینان و مشاوران و متخصصان مدل زیست بوم ملی اشتغال را مطالعه و نقد کنند.

وی با بیان این که پشت این الگوریتم تجربه و دانش وجود دارد و مدام روی آن کار می‌شود، گفت: در مباحث تولید نباید بر دادن مجوز متمرکز شویم، انرژی باید روی مشاوره و نظارت گذاشته شود.

وی سیاست رسمی خود در بحث کاریابی‌ها را رفع انحصار از آنها برشمرد و گفت: هر کسی دوست دارد و می تواند کاریابی انجام دهد، بدهد ولی قاعده کار را ما مشخص می‌کنیم. سیاست حداکثری توسعه مجوزکاریابی ها را در راس برنامه هایمان داریم و این به معنی تقویت کاریابی‌ها نه تضعیف آنهاست.

وی افزود: همه کسانی که یک سری ویژگی دارند مانند مساجد، سازمان های مردم نهاد و کارآفرینان می توانند کاریابی انجام دهند.

کریمی بیرانوند ادامه داد: در صورتی که همه در این زمینه مشغول به کار شوند، کاریابی‌هایی که کار تخصصی انجام می‌دهند، موفق‌تر عمل می‌کنند و بیشتر دیده می‌شوند.

وی با اشاره به این که بیش از ۱۵ مدل کاریابی در دنیا وجود دارد، تصریح کرد: براساس زیست بوم، فرهنگ و تمدن کشور ما باید مدل‌های کاریابی‌ها را توسعه دهیم. کاریابی‌هایی که قدرت رقابت و اثرگذاری بیشتری داشته باشند رشد می‌کنند.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: تمام توان خود را به کار می‌گیریم که با کاریابی‌های خارجی که بحث نخبگان و مهاجرت آنها را دنبال می‌کنند، برخورد کنیم. نخبگان گنجینه این کشور هستند و هیچ سرمایه‌ای به اندازه سرمایه انسانی در اقتصاد مهم نیست.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..