بیانیه گام دوم انقلاب، گره‌گشای بسیاری از مشکلات کشور

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: بهره‌گیری از روحیه و تفکر بسیجی و استفاده از نقشه راهبردی بیانیه گام دوم انقلاب می‌تواند گره گشای بسیاری از مسائل امروز کشور باشد.

به گزارش یزدی نیوز، غلامعلی دهشیری  در آیین سوگند کارشناسان جدید دادگستری یزد اظهار داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پنج مرحله توسط رهبر انقلاب برای تعالی نظام تببین شده که تحقق آن نیازمند الزامات و مؤلفات است.

 

وی افزود: برای تحقق تمدن نوین اسلامی باید همه اجزای حاکمیت، بحث عدالت را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند که در این مسیر دستگاه قضا به عنوان نماد عدالت باید پشتیبان و تضمین کننده عدالت در جامعه باشد.

 

دهشیری تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی باید قوانین را مبتنی بر عدالت تصویب، قوه مجریه عادلانه قوانین را اجرا و دستگاه قضا بین مردم به عدالت رفتار کند.

 

وی اظهار داشت: کارشناسان رسمی به عنوان مجموعه وابسته به دستگاه قضا یکی از اجزای تمدن نوین اسلامی هستند که خروجی این همکاری باید احیای حق در جامعه باشد.

 

رئیس کل دادگستری استان یزد از کارشناسان رسمی به عنوان داور یاد کرد و گفت: کارشناسان باید با نظرات هوشمندانه، محکم، مستدل و قاطع خود کمک کننده قضات در تشخیص حق و باطل باشند.

 

دهشیری با بیان اینکه بحث تحلیف و سوگند در مشاغل حساس و اثرگذار به موجب قانون برای برخی از حرفه‌ها برگزار می‌شود اظهار داشت: امروز فصل تازه‌ای در زندگی شما در جهت کمک به تحقق عدالت در جامعه است، عدالت و احیای حقی که ثواب بسیار برای آن در آیات و روایات بیان شده است.

 

عالی‌ترین مقام قضایی استان یزد با بیان اینکه مردم به کارشناسان اعتماد دارند گفت: کارشناسان باید از این ظرفیت در جهت توافق و ایجاد صلح و سازش بین طرفین پرونده استفاده کنند.

 

وی در تببین شرایط روز کشور اظهار داشت: امروز در جنگ ترکیبی، جنگ اقتصادی، اعتقادی و روانی شناختی یا همان تحریف حقایق قرار داریم و در این مسیر روحیه و تفکر بسیجی با استفاده از بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان نقشه راهبری کشور می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مسائل کشور باشد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..