جایگاه سوم استان یزد در شاخص توسعه یافتگی فاوا

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: استان یزد علاوه بر حفظ جایگاه سوم در کشور، در زیرساخت‌های ارتباطی و خدمات فناوری اطلاعات نیز یک پله صعود کرد.

به گزارش یزدی نیوز، محمدرضا پاکدل گفت: استان یزد در سه ماهه دوم امسال علاوه بر حفظ جایگاه سوم در کشور و بهبود امتیاز نسبت به ارزیابی قبلی، در زیر شاخص استفاده مردم از زیرساخت‌های ارتباطی و خدمات فناوری اطلاعات نیز یک پله صعود داشته و از رتبه پنجم کشوری به رتبه چهارم ارتقا یافته است.

وی افزود: این رتبه در دو سال قبل در جایگاه ششم کشور بود که با توسعه استفاده از فناوری اطلاعات که بخشی از آن ناشی از شرایط کرونا بود، دو پله رشد داشته است.

پاکدل ادامه داد: کسب رتبه دوم در زیر شاخص سطح دسترسی که در ارزیابی‌های دو سال گذشته دارای رشد مستمر امتیاز بوده است، بیانگر اهتمام وزارت ارتباطات و عملکرد خوب استان در توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی در شهر‌ها و روستا‌ها است که با وجود تراکم کم جمعیتی در استان، به خوبی محقق شده است.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد ادامه داد: رشد دو پله‌ای در ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت پهن باند سیار، به دلیل عملکرد مطلوب اپراتور‌های ارتباطی در توسعه شبکه موبایل بوده که با وجود افزایش هزینه‌ها و تنگنا‌های موجود، دسترسی مناسبی برای مردم مخصوصا دانش آموزان به شبکه ملی اطلاعات فراهم کرده است.

 

وی گفت: جایگاه خوب استان در شاخص توسعه یافتگی فناوری اطلاعات و ارتباطات در کنار سایر ظرفیت‌ها و زیر ساخت‌های موجود، زمینه ساز جهش استان یزد در اقتصاد دانش بنیان و توسعه اقتصاد دیجیتال در مسیر تحول دیجیتال است. موضوعی که مورد تاکید مسئولان و مدیران ارشد کشور و استان بوده و برای بهبود شرایط زندگی و کسب و کار مردم در استان کویری و کم آب یزد، حیاتی است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..