راه اندازی پارک ملی علم و فناوری آبزیان در بافق

رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور: با توجه به ظرفیت‌های بافق برای آبزی پروری در آب‌های شور، راه اندازی پارک ملی علم و فناوری آبزیان در این شهرستان ضروری است.

به گزارش یزدی نیوز، محمود بهمنی در بازدید از مرکز تحقیقات ملی آبزیان آب‌های شور و پروژه‌های تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در بافق گفت: عمده فعالیت مرکز تحقیقات ملی آبزیان آب‌های شور بافق برای ماهی تیلاپیای نیل است که در شرایط بسته یا گلخانه‌ای و با استفاده از آب شور، پرورش می‌یابد.

وی افزود: این مرکز می‌تواند در بحث کمبود آب و امنیت غذایی به اقتصاد صنعت شیلات کمک کند.

رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور افزود: لزوم فعالیت‌های دانش بنیان و علمی در کنار تحقیقات، باعث می‌شود که راه اندازی پارک ملی علم و فناوری آبزیان در بافق، در دستور کار قرار گیرد.

بهمنی با اشاره به کمبود آب شیرین در کشور گفت: یکی از رویکرد‌ها در حوزه تقویت صنعت شیلات، بحث آبزی پروری در آب‌های شور و لب شور و استفاده از پساب‌ها است.

وی گفت: آنچه در افق چشم انداز سند امنیت غذایی در حال بررسی است، این است که در آینده نزدیک میزان تولید در آبزی پروری به ۷۰۰ هزار تن برسد، که ۲۰۰ هزار تن از این میزان به ماهی تیلاپیا اختصاص پیدا می‌کند.

رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در ادامه افزود: این میزان تولید، رعایت ضوابط محیط زیست و در شرایط بسته اتفاق می‌افتد که این موضوع در چهار استان یزد، خراسان جنوبی، سمنان و قم به تصویب سازمان حفاظت از محیط زیست و سازمان شیلات ایران رسیده است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..