اولین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان یزد برگزار می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: اولین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی در استان یزد بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود.

«مجید جوادیان زاده» در نشست شورای سیاستگذاری جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان یزد در مورد این خبر گفت: کالا و محصولات فرهنگی خیلی دقیق و همانند سایر کالاها دیده و جدی گرفته نشده است.

وی با اشاره به اهداف این جشنواره، اظهار کرد: تولید و مصرف کالاهای فرهنگی یکی از رویکردهای کلان کشوری است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه با بیان اینکه توجه به صنایع خلاق می‌تواند در رفع مشکلاتی همچون بیکاری نقش مهمی را ایفاء کند، تصریح کرد: جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی با هدف تاکید بر کسب‌ و کار فرهنگی، گفتمان‌سازی تولید و مصرف فرهنگی و شناسایی و ترویج کالاهای فرهنگی اقوام ایرانی برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره در استان یزد، شناسایی ظرفیت‌های تولیدات فرهنگی و معرفی کالاها و محصولات فرهنگی و بومی استان است.

وی با اشاره به ظرفیت های خوب استان یزد در تولید کالاهای فرهنگی ادامه داد: فراخوان جشنواره در بخش‌های هدایای فرهنگی نوشت افزار، عروسک و اسباب بازی منتشر شده است .

وی افزود: بخش هدایای فرهنگی شامل صنایع‌دستی بومی، مصرفی و کاربردی، سفال کیف و کفش، زیورآلات، تذهیب، منبت، چوب و رزین قالی بافی( فرش بافتنی سنتی) است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با تاکید بر اینکه شرکت‌کنندگان باید آثار خود را در سایت جشنواره ثبت و اصل آثار را به دبیرخانه تحویل داده یا ارسال کنند، تصریح کرد: وب سایت جشنواره به نشانی https://jayezehfiroozeh.ir برای پیش ثبت‌نام متقاضیان معرفی شده است.

جوادیان زاده در پایان ۲۰ دی ماه را آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره اعلام کرد و افزود: اعلام نتایج داوری ۲۵ دی‌ماه و زمان برگزاری جشنواره در بهمن ماه خواهد بود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..