دو انفجار در یزد حادثه آفرید

۴ نفر در انفجار‌های دیروز در واحد مسکونی و همچنین خودروی پژو در یزد مصدوم شدند.

به گزارش یزدی نیوز مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس استان گفت: ساعت ۷:۳۸ دقیقه صبح چهارشنبه انفجاری در واحد مسکونی در منطقه پاسداران رخ داد.

سید حسین طباطبایی افزود: ۲ کد امدادی اورژانس به محل حادثه اعزام شدند و ۲ مصدوم به بیمارستان انتقال یافتند.

 

وی تصریح کرد: هر دو مصدوم دچار سوختگی استنشاقی شدند و در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بیمارستان شهدای محراب تحت درمان هستند. سوختگی یک مصدوم ۲۵ درصد و بدحال و سوختگی مصدوم دوم ۱۵ درصد بوده و روند درمان پیگیری می‌شود.

 

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر یزد هم با بیان اینکه محل حادثه یک ساختمان هفت طبقه بود، گفت: پس از حضور عوامل آتش‌نشانی در محل حادثه مشاهده شد که حریق در یک واحد تقریبا ۸۰ متری در طبقه سه این ساختمان رخ داده و شعله‌های آتش‌ در حال سرایت به واحد مجاور و طبقات فوقانی است.

حسینی پور افزود: دود زیادی طبقات ساختمان را فرا گرفته و تعدادی از ساکنان در میان دود و شعله‌های آتش‌گرفتار شده بودند، به همین دلیل آتش‌نشانان با تقسیم شدن به دو گروه، عملیات نجات و اطفای حریق را به شکل همزمان آغاز کرده و یک گروه از آتش‌نشانان با مراجعه به طبقات بالای محل حریق ۶ تن از ساکنان را از میان دود و آتش نجات داده و با نردبان ۵۶ متری به محلی امن منتقل کردند.

 

وی ادامه داد: گروه دیگر از آتش‌نشانان نیز عملیات اطفای حریق را ادامه داده و موفق شدند ضمن جلوگیری از توسعه حریق در زمانی کوتاه آن را به طورکامل مهار و اطفا کنند.

 

حسینی پور با بیان اینکه علت این حادثه از سوی کارشناسان بررسی و اعلام خواهد شد، گفت: این حادثه خسارات جانی نداشت و تنها یکی از ساکنان دچار سوختگی شده بود و بقیه نجات یافتگان که دچار دودزدگی شده بودند که عوامل آتش نشانی آنان را برای دریافت خدمات درمانی به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند.

وی ادامه داد: ساعت ۱۰ امروز هم یک دستگاه خودرو پژو آر دی در منطقه آزادشهر بر اثر انفجار دچار آتش سوزی شد.

مدیر روابط عمومی استان تصریح کرد: یک کد امدادی نیز برای انتقال ۲ مصدوم حادثه به بیمارستان، اعزام شد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..