محله تاریخی ابوالمعالی یزد نونوار می‌شود

سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی طرح کف‌سازی و بدنه‌سازی محله تاریخی ابوالمعالی خبر داد.

«علیرضا نقوی» در این باره تصریح کرد: این طرح با اعتباری افزون بر پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و با حجمی افزون بر ۹۲۰ مترمربع کف سازی و ۵۰۰ مترمربع بدنه سازی در حال اجراست.

وی احیا و مرمت میراث ملموس را حفاظت از حافظه تاریخی یک ملت دانست و بیان کرد: بافت‌های تاریخی به‌عنوان هسته اولیه شهرها، تاریخ مستند شهری، قلب تپنده شهرها، نماد فرهنگ شهری، نماد فرهنگ ملی و اسطوره‌های قومی هستند.

سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با بیان اینکه بافت تاریخی به‌عنوان گنجینه‌ای از خاطرات جمعی و شیوه زندگی گذشتگان، بار فرهنگی و هویتی شهر را بر دوش می‌کشد، خاطرنشان کرد: مرمت و احیای این میراث‌های فرهنگی وظیفه‌ای ملی است چرا که مراکز تاریخی شهرها، تجلی‌گاه ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردمانی است که در دوره‌های تاریخی در این بخش از شهر روزگار سپری کرده و هویت فرهنگی آن را به ثبت رسانده‌اند.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه تاریخی یزد،‌ محله ابوالمعالی از محله‌های قدیم شهر یزد است که از شمال به محله شیخداد، از جنوب به محله شاه‌طهماسب، از شرق به محله باغ گندم و از غرب به محله باغ‌صندل محدود می‌شود و در ضلع شمالی خیابان انقلاب قرارگرفته است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..