برگزاری هفته پژوهش متفاوت در یزد

استاندار یزد: از برگزاری نمایشگاه‌های رسمی و بی روح در هفته پژوهش پرهیز شود.

به گزارش یزدی نیوز، فاطمی در نشست سیاستگذاری ستاد پژوهش و فناوری استان یزد گفت: بهره گیری از تمامی ظرفیت‌ها برای جذب، حمایت و ارائه ایده‌های خلاقانه در نمایشگاه دستاورد‌های حوزه پژوهش و فناوری استان یزد ضرورت دارد.

استاندار یزد با تاکید بر برگزاری متفاوت هفته پژوهش امسال نسبت به سال‌های گذشته، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در راستای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های این هفته اهتمام جدی داشته باشند.

استاندار یزد گفت: از برگزاری نمایشگاه‌های رسمی و بی روح در هفته پژوهش پرهیز شود و غرفه‌هایی برای کودک و نوجوان و برنامه‌های جنبی برای همه اقشار پیش بینی شود و هفته پژوهش فقط محدود به جامعه دانشگاهیان نشود، تا از این طریق در زمینه ترویج فرهنگ پژوهش اثرگذاری بیشتری را در جامعه شاهد باشیم.

 

فاطمی ادامه داد: اگر اولویت حرکت از وضع موجود به وضعیت مطلوب است، بدون استفاده از دیدگاه‌های صاحب نظران و فعالان علمی این مطلوب حاصل نمی‌شود و در این راستا پژوهش نیاز همه دستگاه‌های اداری است و هر دستگاهی که بودجه پژوهشی دارد، باید گزارش دهد این بودجه در کجا و برای چه اموری صرف شده است.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته پژوهش استان یزد گفت: هفته پژوهش، هفته‌ای برای ارائه دستاورد‌های سازمان‌ها و راهکار‌هایی برای رفع و بهبود مسائل پژوهشی است.

درهمی افزود:برگزاری نمایشگاه باحضورهمه دستگاه‌ها، ارزیابی غرفه ها، حمایت دستگاه‌های اجرایی، حضور دستگاه‌ها در قالب میز خدمت در محل نمایشگاه، رفع مشکل حمل و نقل شهروندان و برگزاری نشست رفع مشکلات استان از مهمترین مصوبات این نشست بود.

در پایان این نشست نمایندگان دستگاه‌های مرتبط گزارشی از فعالیت‌های انجام شده ارائه و تصمیمات لازم برای انتخاب پژوهشگران برتر و برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش در محل نمایشگاه‌های بین المللی یزد گرفته شد.

هفته پژوهش و فناوری سال ۱۴۰۰ در تاریخ ۲۰ تا ۲۶ آذر ماه با شعار “پژوهش و فناوری؛ پشتیبان تولید” برگزار می‌شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..