کتاب «شاعران مهریزی» رونمایی شد

در مراسمی با حضور جمعی از شعرا و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، از کتاب شاعران مهریزی رونمایی شد.

به گزارش یزدی نیوز، مجید جوادیان زاده، در آئین رونمایی از کتاب شاعران مهریزی اظهار کرد: خلق اثر کتاب شاعران مهریزی گام نخست در مسیر معرفی بخشی از فرهنگ شاعران استان یزد است.

وی با اشاره به اینکه شاعران باید مناسب با زمان و مکان عصر خود شعر بسراید، افزود: مسائل اجتماعی روز معمولا در شعر مطرح می‌شود اما نه چندان واضح که به عنوان علت اصلی سرایش شعر شاعر بیان شود.

جوادیان زاده بیان کرد: در استان یزد از دیرباز تاکنون در تمام شهرستان ها و مناطق، حلقه ها و نشست هایی با محوریت شعر و نقد آن، تشکیل شده و آثاری زیادی در این زمینه به چاپ رسیده است.

وی ضمن تقدیر از شاعران باغشهر تاریخی مهریز عنوان کرد: چاپ مجموعه شعر شاعران شهرستان های یزد باعث ایجاد بستری برای معرفی شعر استان خواهد بود.

جوادیان زاده با اشاره به اینکه کتاب شاعران مهریزی، تجربه اول و نخستین گام در مسیر معرفی شاعران مهریزی است، عنوان کرد: امیدواریم این کتاب معرف مناسبی برای بخشی از فرهنگ شاعران استان یزد باشد.

وی تصریح کرد: با حمایت و همراهی صاحبنظران و استفاده از تمام ظرفیت های اداره فرهنگ و ارشاد، شاعران استان یزد به ویژه باغشهر تاریخی مهریز، در مسیر آینده ای هموار و روشن‌تر قرار بگیرند.

گفتنی است؛ مجموعه شعر شاعران شهرستان مهریز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و از سوی انتشارات یادداشت نو در پاییز ۱۴۰۰ به چاپ رسیده و شامل معرفی ۲۵ نفر از شاعران شهرستان مهریز است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..