استاندار:

جنس کارآفرینی در یزد، کارآفرینی اجتماعی است

استاندار یزد با بیان اینکه تمام قد و به صورت حقیقی و عملیاتی در خدمت بخش خصوصی استان خواهیم بود، گفت: مسائل و دغدغه های مطرح شده در خصوص شهرک ها به صورت خاص و در قالب جلسه ای با حضور دستگاه ها پیگیری خواهد شد.

«مهران فاطمی» در نشست مشترک با اعضای انجمن صنفی کارفرمایی شرکت شهرک های صنعتی استان که در محل ساختمان مرکز خدمات و فناوری کسب و کار شهرک صنعتی یزد برگزار شد، بخش خصوصی یزد را از افتخارات استان و کشور دانست و گفت: جلسات این بخش باید به دور از هرگونه تشریفات برگزار شده و خروجی آن، برداشتن موانع و مشکلات از مسیر فعالیت بخش خصوصی استان؛ در مقام عمل و نه در حد حرف باشد.

وی با بیان اینکه خود را موظف به حل مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی بخش خصوصی استان میدانیم، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی توانمند استان نقش و تاثیرگذاری بسزایی در تقویت و توسعه حوزه اقتصادی استان دارد لذا باید ساز و کارهای لازم برای حضور موثر این بخش در نظام کارشناسی، تصمیم گیری و تصمیم سازی استان تعریف شود.

استاندار در ادامه بر انتخاب نمایندگانی از بخش خصوصی جهت حضور در کارگروه ها و نظام های تصمیم گیری در حوزه اقتصادی تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه بسیاری از خدمات فرهنگی و اجتماعی استان توسط بخش خصوصی انجام می شود و این بخش دغدغه مندانه برخی مسائل مربوط به حوزه های مختلف را پیگیری می کنند، منعی برای حضور فعالین و نمایندگان این بخش در کارگروه های غیر اقتصادی و صنعتی وجود ندارد.

فاطمی با بیان اینکه نگاه کارآفرینانه ی بخش خصوصی استان صرفا دستیابی به منافع اقتصادی نیست، اظهار کرد: جنس کارآفرینی در یزد، کارآفرینی اجتماعی با رویکرد ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی است.

وی در ادامه به تبیین نقش مهم بخش خصوصی استان در مدیریت کرونا پرداخت و گفت: با توجه به موقعیت ویژه استان یزد و مراودات زیاد به استان، در صورت عدم ورود خیرین و بخش خصوصی به حوزه مسائل مربوط به کرونا، کنترل و مدیریت کرونا در استان امکان پذیر نبود.

استاندار با بیان اینکه افتخارات بخش خصوصی استان یزد باید به کشور معرفی شود، تصریح کرد: مسئولین کشوری نیز به اقدامات، فعالیت ها و افتخارات بخش خصوصی استان یزد واقف هستند و بر همین اساس برنامه ریزی شده تا در جریان سفر رئیس جمهور به استان علاوه بر سه برنامه روتینِ برگزاری جلسه شورای اداری، دیدار با نخبگان و برگزاری نشست با مطبوعات در استان‌ها، یک کار الگویی جدید در استان یزد تحت عنوان تجلیل از خیرین و بخش خصوصی اجرا شود.

فاطمی از بخش خصوصی به عنوان یکی از بخش های دلسوز، پیگیر، کم توقع، پرکار و پر خدمت یاد کرد و به نگاه و اهتمام ویژه استان برای پیگیری مسائل و مشکلات بخش خصوصی در سطوح استانی و کشوری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه تمام قد و به صورت حقیقی و عملیاتی در خدمت بخش خصوصی استان خواهیم بود، گفت: مسائل و دغدغه های مطرح شده در خصوص شهرک ها به صورت خاص و در قالب جلسه ای با حضور دستگاه ها پیگیری خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، فاطمی در بخش پایانی سخنانش نوآوری و بهره وری را دو محور مهم استان در کنار سایر اولویت های استان عنوان و اظهار کرد: امروز توجه به بحث نوآوری و بهره وری در فهرست بلند مسائل مربوط به حوزه صنعت، معدن، اشتغال، سرمایه گذاری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و انتظار است بخش خصوصی استان از چرخه تولید تا توزیع این دو مهم را مد نظر قرار داده و در این حوزه ها پیشرو باشد تا به دنبال تحقق این امر، یزد به عنوان استان نوآوری و بهره وری کشور معرفی شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..