افتتاح شانزدهمین مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در استان یزد

شانزدهمین مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی با عنوان «دانش پژوهان مالی فرانگر امین پویا» افتتاح شد.

به گزارش یزدی نیوز، سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: همزمان با ششمین روز از هفته جهانی کارآفرینی شانزدهمین مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان یزد افتتاح شد.

فلاحتی گفت: اگر بخواهیم یک کشور و شرکت‌های توسعه یافته داشته باشیم باید نیروی کاری که در زمینه مهارت‌های فردی و فنی آموزش دیده باشد را تربیت کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر به مقوله آموزش به خصوص مباحث تخصصی در مهارت‌های فردی و شغلی در گذشته دقت بیشتری شده بود الان شرایط ما در حوزه اشتغال بهتر بود افزود: در حال حاضر خیلی از افرادی که علاقه‌مند فعالیت در حوزه‌های مختلف هستند جرأت ورود به آن شغل را ندارند.

فلاحتی با بیان اینکه برای راه اندازی کسب و کار حتما به سرمایه نیاز نیست خاطرنشان کرد: ایده و نوآوری در شروع یک فعالیت دارای اهمیت است که مراکز مشاوره و کارآفرینی باید آموزش‌های لازم را به افراد بدهند تا بتوانند ایده‌های خود را به فعلیت برسانند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم تا پایان سال آینده برای یک میلیون و هشتصد هزار نفر شغل ایجاد کنیم باید بسترسازی شود و در اینجا نقش این مراکز پر رنگ‌تر می‌شود.

این مقام مسئول استانی تاکید کرد: در نگاه کوتاه مدت برای رفع مشکل بیکاری استان باید به فارغ التحصیلان دانشگاهی مهارت‌های نرم را آموزش داد و اعتماد به نفس آن‌ها را بالا برد.

فلاحتی خاطرنشان کرد: اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان با استفاده از ظرفیت کانون‌های کارآفرینی در جهت شناسایی، طرح و بررسی موانع کارآفرینی استان در مراحل مختلف از خلق ایده و ایجاد کسب و کار، رشد، تثبیت و خروج از کسب و کار و… سعی بر برداشتن گام‌های مثبت در استان داشته است.

وی اضافه نمود: ۱۴ مرکز مشاوره اطلاع رسانی و خدمات کارافرینی فعال در ۱۴ زیرگروه تخصصی در سطح استان به عنوان بازوی توانمند این اداره کل با هدف افزایش سهم فعالیت‌های کارآفرینانه در سرانه تولید ناخالص داخلی مشغول به فعالیت هستند.

فلاحتی در پایان تاکید کرد: بسیاری از کسب و کار‌هایی که به انحراف و شکست منجر می‌شود به دلیل عدم اطلاع از فضای کسب و کار و نحوه انجام فعالیت اقتصادی است که مراکز مشاوره و کارآفرینی می‌توانند این خلا را پر کنند.

در پایان این برنامه از محمدرضا علومی مدیر مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی سورنا به عنوان مرکز برتر استان در سال ۱۳۹۹، محمدکاظم کشور شاهی مدیر مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی و شتابدهنده نوآوری پیشگامان کویر به عنوان مرکز شتاب دهنده برتر استان و محمدحسین پورشمسی مدیر مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی همکامران صنعت شمس به عنوان مرکز برتر استان در سال ۱۳۹۹ تقدیر شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..