راهیابی خواستگاری مهریزی‌ها به جشنواره نمایش‌های آئینی کشور

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز از راهیابی نمایش عروسکی «خواستگاری» کاری از «محمد حسن ابویی» هنرمند مهریزی به بیستمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی کشور خبر داد.

«حسن زارعیان» ضمن اعلام این خبر، تصریح کرد: هیأت انتخاب دو بخش جوانه‌های نمایش ایرانی(ویژه کودک و نوجوان) و نمایش‌های عروسکی سنتی(یادواره زنده یاد استاد کاکا محمد شیرازی) بیستمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی، پس از ارزیابی ۷۸ اثر رسیده به دبیرخانه در بخش جوانه‌های نمایش ایرانی، ۲۱ اثر و از ۲۲ اثر رسیده به بخش نمایش‌های عروسکی سنتی، هفت نمایش را به منظور حضور در این دوره از جشنواره معرفی کردند که اثر هنرمند مهریزی موفق به حضور در بخش نهایی شد.

وی افزود: کارگردانی عروسک سازی و صداپیشگی این نمایش را «محمد حسین ابویی» بر عهده دارد، «ابوالفضل میروکیلی» مرشد خیمه و «عباس میرزینلی»، «فرزاد امینی» و «حسین ابویی»، نوازندگان کمانچه و تنبک این نمایش عروسکی هستند.

زارعیان خاطرنشان کرد: گروه نمایش تماشاخانه مهریز زیر نظر «محمد حسن ابویی» در زمینه تخصصی خیمه شب بازی و عروسک سازی در شهرستان مهریز فعالیت می‌کند و تاکنون موفق به کسب رتبه‌های متعدد کشوری شده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..