برگزیدگان یزدی مسابقات بین‌المللی نقاشی اسلواکی و روسیه تقدیر شدند

شش نقاش کودک و نوجوان یزدی موفق در مسابقات بین المللی نقاشی کودک و نوجوان در اسلواکی و کازان روسیه در نهمین جلسه کمیسیون میراث فرهنگی، گردشگری و روابط بین الملل شورای شهر یزد تقدیر شدند.

سازمان شهرهای میراث جهانی همه ساله مسابقه نقاشی کودک و نوجوان را با موضوعات مختلف بین شهرهای عضو برگزار می کند که در سال جاری ۱۲۶ شهر از ۱۳ کشور بلژیک، لیتوانی، جمهوری چک، ایران، بلغارستان، لهستان، مجارستان، چین، روسیه، اوکراین، سوییس و لتونی با موضوع شهرهای جهانی در مسابقه نقاشی که در اسلواکی برگزار شد، شرکت کردند و از بین آثار ارسالی از شهر تاریخی یزد در گروه سنی ۱۰ تا ۱۲ سال “درسا خداد” مقام دوم و “آیلین سادات رهاوی” رتبه برگزیده داوران را کسب و در گروه سنی ۱۳ تا ۱۵ سال “مبینا زارع بیدکی” مقام سوم را کسب کردند.

همچنین در مسابقات بین المللی نقاشی کودک با عنوان “من به جهان می نگرم” با موضوع سنت های ملل جهان بین کودکان شهرهای عضو اتحادیه شهرهای تاریخی نیز از بین شش اثر ارسالی از یزد پنج اثر به دور دوم داوری راه یافتند و در نهایت سه اثر موفق به دریافت دیپلم افتخار شدند.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، آثار ارسالی در کازان روسیه داوری و “محمد امین زارع”، “مریم سادات توکلی” و “محمدجواد انتظاری” برندگان این مسابقه بودند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..