اجرای طرح بهبود تغذیه زنان خانه دار روستایی در مهریز

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان مهریز از اجرای طرح گسترش باغچه‌های خانگی و بهبود تغذیه در روستا‌های شهرستان مهریز خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز پورمازار گفت: طرح بهبود تغذیه زنان خانه ار روستایی با مشارکت شبکه بهداشت ودرمان و جهاد کشاورزی برای اصلاح الگوی غذایی خانوار روستایی و ایجاد باغچه‌های خانگی با تاکید بر تولید محصول سالم، اجرا می‌شود.

وی افزود: ترویج کشت باغچه‌های خانگی با هدف تولید سبزیجات و صیفی جات سالم و به دور از سموم شیمیایی از برنامه‌های مشترک وزارت بهداشت و سازمان جهاد کشاورزی است که بر تولید محصولات سلامت محور و تغذیه صحیح با دسترسی آسان به ریز مغذی‌های مورد نیاز در سبد غذایی خانوار مناطق روستایی تاکید دارد.

پورمازار گفت: مصرف سبزیجات در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی، دیابت، سرطان و چاقی موثر بوده و این گروه از مواد غذایی نقش به سزایی در تقویت سیستم ایمنی داشته و برای حفظ مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها یا ترمیم زخم ها، دید در تاریکی و سلامت پوست ضروری هستند.

وی برگزاری دوره غیر حضوری مدیریت تغذیه در کرونا ویژه بهورزان و تهیه بسته‌های آموزشی بهبود تغذیه زنان روستایی را از برنامه‌های مشترک شبکه بهداشت و درمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مهریز در زمینه اجرای این طرح برشمرد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..