با اجرای پویش «قدم قدم تا آزادی»؛

۱۴ محکوم مالی از زندان‌های یزد آزاد شدند

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اجرای موفق پویش «قدم قدم تا آزادی» گفت: با اجرای این پویش، ۱۴ محکوم مالی از در ماه صفر از زندان‌های یزد آزاد شدند.

غلامعلی دهشیری  با اشاره به اتفاقات خوبی که طی دو سال اخیر در ماه‌های محرم و صفر در راستای آزادسازی زندانیان جرائم مالی غیرعمد در استان رخ داده است، اظهار داشت: اجرای پویش‌های مختلف همچنین مشارکت هیئت‌های مذهبی و بانیان روضه و خیران استان، توانسته تعداد زیادی از زندانیان جرائم مالی غیرعمد را از بند برهاند.

وی، تلاش‌های اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان یزد را نیز تحسین برانگیز دانست و گفت: در ماه صفر، پیش «قدم قدم تا آزادی» در یزد به راه افتاد و ضمن جمع آوری کمک‌های خیران، اعضای کمیته صلح و سازش نیز اقدام به رایزنی برای جلب رضایت شاکیان و اصلاح ذات البین کردند.

دهشیری ادامه داد: بر این اساس، دو مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین و ۱۲ مددجو نیز با کمک‌های خیران و تسهیلات بانکی از زندان‌های استان آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان یزد یادآور شد: ۹ نفر از این زندانیان، محکوم مالی، دو نفر محکوم مهریه، دو نفر محکوم دیه حادثه کار و یک نفر محکوم پرداخت نفقه بوده اند.

وی، مجموع بدهی این مددجویان را ۳۰ میلیارد و ۸۲۶ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: ۲۲ میلیارد و ۵۲۸ میلیون ریال از این میزان، توسط اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ شد و بقیه مبلغ نیز از منابعی نظیر کمک‌های خیران و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانک‌های عامل تامین و زمینه آزادی ۱۴ نفر فراهم شد.

دهشیری، اجرای پویش «هر هیئت آزادی یک زندانی» در ماه محرم را نیز بسیار اثرگذار دانست و گفت: با جذب مبلغ ۵ میلیارد و ۵۶۶ میلیون ریال، زمینه آزادی ۱۳ محکوم مالی فراهم شد.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..