مرکز تامین و پشتیبانی خوشه‌ی زیلو میبد آغاز بکار کرد

عامل توسعه خوشه زیلوی میبد ضمن اشاره به اختصاص فضایی مستقل برای فعالیت انجمن بافندگان زیلوی میبد، از آغاز بکار مرکز تامین و پشتیبانی خوشه‌ی زیلو میبد خبر داد.

«محمدرضا دهقانی»  در مراسم افتتاح این مرکز که با حضور روسای شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان جهاددانشگاهی استان یزد و همچنین مسئولان شهرستان برگزار شد، با بیان این که از سال ۹۷ داستان خوشه زیلو در استان یزد آغاز شد، اظهار کرد: این خوشه منجر زمینه استفاده فعالان این عرصه از تمرکز جغرافیایی زیلو برای توسعه این هنر صنعت را فراهم کرد.

وی با بیان این خوشه‌ی زیلو برای شناخت مهمترین محورهای مربوط به زیلو شامل تولید و بازاریابی اقدامات متعددی را صورت داده است، گفت‌: به دنبال ساماندهی ۲۲۰ بافنده زیلو در ابتدای فعالیت این خوشه و با تکمیل بانک اطلاعاتی بافندگان، هم‌اکنون این امار به ۴۰۰ بافنده ارتقا یافته است.

دهقانی از دیگر اقدامات این خوشه را برگزاری گردهمایی‌ها، کارگاه‌های آموزش، تورها و حضور در نمایشگاه‌ها برای فعالان این هنرصنعت ذکر کرد و با بیان این که طرح توسعه خوشه زیلو یک طرح سه ساله است، خاطرنشان کرد: این طرح تا مرداد سال آینده تداوم خواهد داشت و جهاددانشگاهی با حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان و به عنوان تسهیل‌گر در کنار زیلوبافان حضور خواهد داشت و امیدواریم پس از آن، فرایند مذکور بدون حضور تسهیلگر ادامه یابد.

وی تشکیل انجمن صنفی بافندگان زیلو را از اقدامات صورت گرفته در همین راستا برشمرد و عنوان کرد: البته این انجمن همچنان از حمایت شرکت شهرکهای صنعتی بهره‌مند خواهد بود.

عامل توسعه خوشه زیلو در ادامه از حمایت‌های آموزش و پرورش و فرمانداری نیز قدردانی کرد و گفت: زیلوبافان از یکسال پیش در انجمن بافندگان زیلو عضویت دارند و از این طریق خدمات مطلوبی را دریافت داشته‌اند.

دهقانی در پایان نیز اعلام کرد: اواخر هفته نیز میبد به عنوان شهر جهانی زیلو میزبان رئیس پارلمان سوئیس و سفیر این کشور خواهد بود و امیدواریم این نشست منجر به همکاری مشترک طرفین جهت معرفی بیشتر این دست‌بافته در سطح جهان شود.

گفتنی است؛ در این مراسم همچنین از پوستر شناسنامه زیلو رونمایی شد؛ این شناسنامه به کیفی‌سازی زیلو کمک خواهد کرد.

منبع:ایسنا یزد

 

بخش نظردهی بسته شده است..